Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Keynote 2 för HVT!?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-25 00:35

När jag vill se den där förhandsvisningsbilden som keynote 2 erbjuder så blir det FEL SKÄRM. Jag sitter på en powerbook med en cinemadisplay kopplad.. men presentationen börjar visas på powerbookens skärm och visningsläget på cineman! Varför detta?? Vem skulle nånsin vilja kunna göra detta?

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-02-25 00:57
Ursprungligen av Philip:

När jag vill se den där förhandsvisningsbilden som keynote 2 erbjuder så blir det FEL SKÄRM. Jag sitter på en powerbook med en cinemadisplay kopplad.. men presentationen börjar visas på powerbookens skärm och visningsläget på cineman! Varför detta?? Vem skulle nånsin vilja kunna göra detta?

Det är ju bara att ändra i Preferences - Slideshow - Present on secondary display. :eek:

• Oregistrerad
  • 2005-02-25 00:57

ja, men det är ju det jag kryssat i! och den väljer FEL display som skall synas utåt.. det går ju inte att välja vilken skärm som ska va vilken!

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-02-25 01:04

Blir det alltså ingen skillnad mellan när du har klickat i Present on primary eller secondary display?
Funkar då helt perfekt på min iMac.

• Oregistrerad
  • 2005-02-25 01:05
Ursprungligen av Philip:

ja, men det är ju det jag kryssat i! och den väljer FEL display som skall synas utåt.. det går ju inte att välja vilken skärm som ska va vilken!

Inte för om jag vet om det hjälper, eller om det har någon betydelse, men man kan ju under bilskärm "flytta" skärmarna före och efter varandra, det verkar ju inte ha någon sexuell betydelse då man inte på en Mac kan välja vilken som ska vara primär skärm (Som på windows); Men det kanske hjälper i ditt fall ?

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-02-25 01:08
Ursprungligen av studiox:

Inte för om jag vet om det hjälper, eller om det har någon betydelse, men man kan ju under bilskärm "flytta" skärmarna före och efter varandra, det verkar ju inte ha någon sexuell betydelse då man inte på en Mac kan välja vilken som ska vara primär skärm (Som på windows); Men det kanske hjälper i ditt fall ?

Primära skärmen är alltid den skärm du har menyn på, menyn går att flytta för er som inte vet det bara dra den vita rektangeln till den andra skärmen.

• Oregistrerad
  • 2005-02-25 01:24

oho! det visste jag inte.

dock, så fanns det ett option i keynote vilken skärm man ville ha som primary.

Om saker inte funkar inom en minut med apple så blir jag galen.. så bortskämd är man!

å ja blir så gått som aldrig galen

1
Bevaka tråden