Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var hittar man artistbilder med Anton Corbijn?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er.

Jag har sökt på nätet efter bilder med Anton Corbijn. Det dyker upp massor - men alla lågupplösta. Hur får man tag på högupplösta bilder av honom i synnerhet - men även av andra i allmänhet.

Hittade denna som jag skulle vilja skriva ut och rama in:

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-25 11:08

Antar att det är copyrightskyddat material, Corbijn är ju en känd fotograf och skänker nog inte bort bilderna hur som helst på internet och att det är därför du inte hittar något.

Jag skulle föreslå att du mailar honom eller tar kontakt på något sätt och ber att få köpa den bild du är intresserad av, det kanske funkar?

hm...jo det är sant. har tänkt köpa någon av hans böcker...hans hemsida:

http://www.corbijn.co.uk/index_test.htm

Google bildsök med "avancerade bildsökning"/"Stora" ger en del högupplösta.

OBS: om man använder bildsökning via google.com och inte google.se kan man stänga av ett moralfilter som alltid är påslaget på svenska. I detta fallet ger det en bild av en halvnaken Liv Tyler.

Ursprungligen av el gringo:

Hej på er.

Jag har sökt på nätet efter bilder med Anton Corbijn. Det dyker upp massor - men alla lågupplösta. Hur får man tag på högupplösta bilder av honom i synnerhet - men även av andra i allmänhet.

Hittade denna som jag skulle vilja skriva ut och rama in:

Corbijn är verkligen inte gratis. Hans fotografier är samlarobjekt i konstkretsar.

Hittar du, mot förmodan, några högupplösta bilder får du gärna posta om det. Har själv en gång haft tillgång till diakopior men var aldrig förutseende nog att tjuva åt mig något själv.

Han gjorde, i mitt tycke, sitt absolut bästa arbete med Depeche Mode under Violator-tiden. Nu på senare år har han ju sjunkit så långt så han t.om plåtat Gessle och där går liksom gränsen...

instämmer...delvis...men han har plåtat mina favoriter - och jag tänkte göra en serie på 3 stycken...yello, pj harvey och någon till i svart/vitt - i värsta fall köper jag någon av hans böcker och scannar in högupplöst. och printar från det...

Ursprungligen av Joacim Melin:

Han gjorde, i mitt tycke, sitt absolut bästa arbete med Depeche Mode under Violator-tiden. Nu på senare år har han ju sjunkit så långt så han t.om plåtat Gessle och där går liksom gränsen...

• Medlem
  • Älmhult
  • 2005-03-06 10:35
Ursprungligen av Joacim Melin:

Samtidigt är han som alla andra, ett företag som går att köpa tjänster av om man bara betalar hans höga priser.

Själv har jag dessvärre aldrig blivit fotad av honom däremot har jag åkt tåg från Malmö med honom nyårsafton 1999

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-03-06 15:59

(Lite OT, dock:) Detta är inget tips om var man hittar Corbijns bilder. Dock en del matnyttigt i samma genre: http://www.newwavephotos.com/

Jag blev lite förvånad över att inte hitta var sig Yello eller PJ Harvey där.

• Oregistrerad
  • 2006-02-28 13:10

Måste bara göra en instickare i denna dammiga tråd.. Ett bra sätt att får grymma bilder av Corbijn är just som det föreslogs tidigare i tråden, köpa en bok och scanna. Är man ännu mer lat så kan man göra som vi gjorde.

Köpte en specialtidning (tysk) från nätet, och skar ut bilderna och ramade in.. Hur lätt som helst, och jättevackra bilder..

1
Bevaka tråden