Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jaguar startar i terminal-mode utan Aqua vid inloggning!!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2002-10-04 16:01

Spooky thing just happened!!!
Stod vid vanliga inloggningsrutan och valde mitt vanliga login och skrev in mitt alldeles vanliga lösenord. Men istället för att komma till skrivbordet kom jag bara till en helsvart skärm med texten

Darwin login
user:

och inget mer!!!
Skrev in user/password och loggades in:
Darwin login
user:xxxxx
password:xxxx
Last login 03 sep 2002
<darwin:%>

Skrev exit och kom tillbaka till inloggningsrutan och loggade in igen och då var allt som normalt.

Någon annan som råkat ut för detta?

... och hur i h-lvete gick det till!?!

detta hände även mig häromdan, tänkte skriva en länk om detta. men du hann före.

spooky rent ut sagt, fast jag har för mig att jag istället för mitt rätta lösen skrev av slump jaguar. hum. det är i o för sig inte så konstigt om man kan köra enbart terminal läge och det kanske kan vara bra, eller?

• Medlem
  • Södertälje
  • 2002-10-04 20:44

Kan det vara en "feature"?
Ska pröva trycka några tangentkombinationer när jag loggar in...

Jo, det har hänt mej med...! (när jag krachade systemet & så så var jag lagom förbannad vid alla 100 uppstarter...)
*kanske kom åt ngn knapp... hehe*

Man kan hålla in startknappen en längre tid och komma in i terminal-läge. Det måste ju ha något med det att göra eller?

Har själv aldrig råkat ut för det av en slump utan endast kommit till det med begäran.

Om man skriver >console som användarid så loggar man in utan Aqua. Så har det varit sedan Mac OS X kom.

/Pär

jag har nu testat fram o tillbaka, och det verklar som när jag skriver fel lösenord så kommer jag dit, vet inte om detta gäller hos er men för mig är det så

Har fått samma problem men det går inte att logga in från darwin mode, är det nåt speciellt användarnamn för darwin eller ska det vara samma som i övriga systemet?

1
Bevaka tråden