Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra IRC klient för OS X?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-07-02 21:22

Har gillat Athena IRC, men den nya 2.0.1 versionen är lite FÖR buggig. Har någon gamla 1.7.1 liggandes för X tro? Annars så får ni gärna tipsa om lika enkla och snygga klienter att pröva.

/Fredde

Jag kör Ircle och tycker den är smidigast av de jag har provat. Ircle har varit mitt förstaval sen... 1994 tror jag. www.ircle.com

Testa Mozilla, IRC-klient ingår numera.

Kanske inte världens mest avancerade klient, men sitter man ändå och kör Mozilla så ligger den nära till hands.

  • Avstängd
  • 2002-07-02 22:23

Jag kör med Snak, senaste... ganska trevlig... påminner lite om mIRC som man lärt sig att hata och älska Bäst vore ju en mIRC-klon rakt av... med stöd för mIRC-scripts...

  • Medlem
  • 2002-07-03 02:36
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Nifo:
Har gillat Athena IRC, men den nya 2.0.1 versionen är lite FÖR buggig. Har någon gamla 1.7.1 liggandes för X tro? Annars så får ni gärna tipsa om lika enkla och snygga klienter att pröva.

/Fredde

jag ligger faktiskt och klämmer på den gamla versionen (värdelös enligt mitt tycke)

fast jag har ju inte kvar själva orginalfilen så att säga.
kan jag bara packa ner mappen med programmet och maila din kanske? funkar det?

/majk

  • Medlem
  • 2002-07-03 09:06

Naa...värdelös tycker jag inte Athena IRC är. Eftersom jag är en standardchattare som inte behöver några superfunktioner, men som uppskattar ett rent interface - då är AthIRC super. Likaså är möjligheten att på ett enkelt sätt switcha mellan användare som när t ex tösen vill gå på.

Hur stor skulle mappen bli efter komprimering..den kanske kan mailas?

/Fredrik

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Nifo:
Har gillat Athena IRC, men den nya 2.0.1 versionen är lite FÖR buggig. Har någon gamla 1.7.1 liggandes för X tro? Annars så får ni gärna tipsa om lika enkla och snygga klienter att pröva.

/Fredde

Ta ett snack med Ekelund! Han har en IRC-klient på gång!!!

/Jont Olof

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-03 10:49

Ircle stöder flera användare, som kan vara online samtidigt om man vill !!
Det är väldigt rent och fungerar mycke bra under OSX.

Har provat Snak men gillade aldrig det riktigt...

  • Avstängd
  • 2002-07-04 11:31

Sitter på 2-3 chatnät med Snak o det hanterar det perfa tycker jag Ircle va lite för plottrigt tycker jag... men smaken är som baken, delad

  • Oregistrerad
  • 2002-07-05 00:07
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jont Olof:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Nifo:
Har gillat Athena IRC, men den nya 2.0.1 versionen är lite FÖR buggig. Har någon gamla 1.7.1 liggandes för X tro? Annars så får ni gärna tipsa om lika enkla och snygga klienter att pröva.

/Fredde

Ta ett snack med Ekelund! Han har en IRC-klient på gång!!!

/Jont Olof

Jodå har en pågång, har haft det ett tag, men nuförstan det har börjat få en puff framåt igen, bytat från cocoa-java till cocoa-obj.c dock har jag minnes läckor så det stänker om det mest pågrund av att jag inte tar hand om minnet så bra iom obj.c, koden är juh skriven för java som tog hand om det lättare
Men annars är klienten toppen tycker jag, dock vill jag ha en riktigt bra version innan jag släpper den

Jag kör "ChatZilla" till IRC, jag använder Mozilla till allt utom bankärenden (kräver IE).. funkar bra för mig.

använder Ircle med Acid Jazz, funkar bra men är grymt rörigt. till PC regerade IrcN och ingen klient till Mac kommer upp dess standard, dvs om BitchX inte finns i OS X version...?

  • Oregistrerad
  • 2002-07-07 01:29

BitchX finns för macosx

  • Avstängd
  • 2002-07-07 10:50

BX e ju konsoligt *vill ha grafiskt interfejs helst*

[ 07 Juli 2002, 10:50: Meddelandet ändrat av: iGnu ]

  • Oregistrerad
  • 2002-07-07 13:18

Som sagt min irc klient har bra interface enligt mig, och när jag släpper det kommer nog interfacet vara det som är bäst, har massa saker som ska fixas fortfarande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-08 22:08

Jag säger installera XDarwin och använda x-chat.
Funka massa bra.

Hepp, svaret fanns ju en bit upp: BitchX och den är tillgänglig genom fink.

Ursprunglig fråga:
(Nån som vet var man kan hitta en terminalbaserad irc-klient som funkar under x?)

[ 08 Juli 2002, 22:58: Meddelandet ändrat av: ohennig ]

BitchX eller Ircle.

1
Bevaka tråden