Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rekommendera bra Gigabit Switch?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-02-27 17:00

är precis på gång och beställa en 5 portars Gigabit switch till
ett litet nätverk, och undrar om någon har några bra eller dåliga
rekommendationer?!?!?!

Ursprungligen av Marcus T:

är precis på gång och beställa en 5 portars Gigabit switch till
ett litet nätverk, och undrar om någon har några bra eller dåliga
rekommendationer?!?!?!

tja.. jag har ett utrymme på mitt arbete en 3Com 5 Gigabits switch som har fungerat utan problem hittils. Men i övrigt kör jag på jobbet med HP 2824 och HP 2848 switchar. De har bla porttrunking etc. och är konfigurerbara.
Så om prestanda är viktigt väljer du dyrare switch!

Har 12 portars och 24 portars 3 com som inte fungerar så bra. Vissa maskiner kan inte köra gigabit utan får styras ner till 100 MB. Men det kan vara kabelproblem, skall byta ut en massa gamla patchkablar så får vi de om det blir bättre. Nätet är trots allt byggt för 100 MB.

Ursprungligen av Örjan Borgström:

Har 12 portars och 24 portars 3 com som inte fungerar så bra. Vissa maskiner kan inte köra gigabit utan får styras ner till 100 MB. Men det kan vara kabelproblem, skall byta ut en massa gamla patchkablar så får vi de om det blir bättre. Nätet är trots allt byggt för 100 MB.

99.9% att det är kabelproblem.

• Medlem
  • 2005-02-27 20:45

Själv kör jag Netgear GS608. Utmärkt prestanda och ser rätt snygg ut också :). Ett tag hade jag lite problem i nätverket. Då hade jag 4 datorer uppe mot en stackars router osv. Att växla filer mellan dem var inte helt stabilt och jag fick starta om routern då och då. Sedan jag satt switchen imellan så fungerar allt friktionsfritt. Sen mer på Netgear GS608 . Köpte den i USA för ca 450 kr, men den finns även här hemma.

• Medlem
  • International user
  • 2005-02-28 15:41

tack alla, jag bestämde mig till slut för en SMC switch som verkade bra.
men undrar en annan sak också, jag har haft en D-link Gigabit Switch
till låns med Cat 6 kablar men ändå att kopiera 1GB fil mellan en PB (ny)
och en ny G5 2.5 tog 1.22 sekunder!!!! skall det var så längsamt??????

1Gbit nätverk borde ju klara

1000 Mbitps/8=125 MB/s

1 Gbit är inte en Gbyte

Eller tänker jag helt fel?

1
Bevaka tråden