Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Upplösningstillstånd!!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jo, jag är i upplösningstillstånd!
Råkade av en händelse ändra min bildskärmsinställning i 10.1.1sv till ett för högt värde med resultatet att min skärm säger: Ej i frekvensomfång. OK!Inga problem tänker jag den slår väl om snart. Icke! Startar om, samma sak. Ok, byter bildskärm för att komma åt inställningarna och ändrar till den eminenta upplösningen 800x600. Startar om med min "riktiga bildskärm" men då går den tillbaka. Antar att det är för att det finns olika skärmprofiler, men inte ens att byta skärmprofil fungerar, för varje gång jag ansluter min riktiga skärm så går den tillbaka till för hög upplösning.

Hjälp!!!!
För övrigt inte så kul att skriva detta inlägg på en PC.

/John

Jag har samma problem ibland och hos mig hjälper det med att zappa pramet. Det gör du precis när datorn startar genom att hålla ner [äpple]+[alt]+[p]+[r]

Hehe, är det så enkelt som att zappa pramet? Jag hade samma problem i Mac OS 8.5 eller vad det var. Jag hade laddat ner ett program med vilket man kunde ändra skärmupplösningen till upplösningar som inte egentligen stöddes av bildskärmen. Det absolut första jag gjorde var att ändra till en upplösning som var mindre än 640x480 och allt blev svart. Jaq väntade men inget hände. Det slutade med att jag fick lära mig hur jag med tangentbordet navigerade mig till bildskärmsinställningarna och i blindo ändra upplösning med musen, det tog ett tag om man säger så

Zappa pramet hjälpte inte! Kanske för att jag har två partitioner en för classic och för X. Men lösninngen för er som kanske någon gång är lika klantiga som jag är:
Trumvirvel! Håll i er!
Kasta filen: Library/Preferences/com.apple.windowserver.plist
Det är systemets Library och inte i under users. Starta om och skärmen är återställd.

/John

1
Bevaka tråden