- davgra
- Medlem ●
Första gången på lääääänge som jag blivit sugen på en Nokia ju....
Samma här, jag har alltid gillat SonyEricsson framför Nokia men 6680:n verkar riktigt intressant.
Undrar hur den lirar med iSync? Den kör Series60 så det borde väl fungera att synca med macen?
6680 är som brukligt hos Nokia numera, en besvikelse.. Men så gillar jag inte Nokias menyer el dyl i dagens modeller. En telefon jag inte skulle köpa, har den på jobbet för tester så vi har kört igenom den en del. Men inget för mig iaf.
6680 är som brukligt hos Nokia numera, en besvikelse.. Men så gillar jag inte Nokias menyer el dyl i dagens modeller. En telefon jag inte skulle köpa, har den på jobbet för tester så vi har kört igenom den en del. Men inget för mig iaf.
Något speciellt som gjorde att du blev besviken eller var det mest det allmänna intrycket? Det är synd om det inte är någon bra telefon då utbudet av vettiga 3g-telefoner är rätt begränsat. Förutom SE V800 och Motorola A1000 finns det inte mycket att välja på. Det bästa är kanske att vänta på SE K600 istället eller gå tillbaka till 2G och skaffa en K750 som verkar väldigt trevlig.
De som vill se mer av Nokia 6680 kan hitta två wmw-filmer lite längre ned på denna sida: mobile-dreams.net
Det är nog en blandning av flera saker som gör att jag inte gillar den, utseendet, hur den känns rent fysiskt, knappsatsen o knapplaceringen, menysystemet (grafiskt + logiskt), kompabiliteten (vi testar dom mot streaming där Nokia INTE placerar sig bra kan jag lugnt säga tack vare sin RealPlayer).
Själv tycker jag att 6680 är en riktigt bra 3G-lur - i alla fall om man sedan tidigare lärt/vant sig vid series60-gränssnittet. Utvecklar och testar mycket med Symbian och 6680 är rapp och snygg. Får troligen händerna på en för egen del snart och slipper prototyperna som alltid har lite skönhetsfel.
Men som det heter - smaken är som...
Ang streaming så finns det väl andra program än RealPlayer för det, eller?
Jag mailade tres kundtjänst angående huruvida de hade planer på att börja sälja Nokia 6680. Svaret jag fick var:
Hej!
I dagsläget har jag ingen uppgift på om vi kommer att ta in denna mobilmodell.
Med vänliga hälsningar
XXXXXX
Kundservice
3
Det verkar alltså som om vi kommer att få vänta ett tag innan tre börjar sälja denna lur.
Måste säga att Nokia 6680 är en riktigt bra telefon, det var länge sedan jag ville ha en Nokia men den här är riktigt trevlig. Bra e-post klient, hyggligt med minne (dock ett stort minus att de använder DV korten..), trevlig skärm och massvis med trevlig program.
Kan rekommendera den!
/Stefan
Z800 levereras i början av nästa vecka från Tre.
Jag blev uppringd av en säljare idag eftersom mitt Tre-abonnemang går ut nu. Jag berättade att jag inte ville ha någon av telefonerna som finns i utbudet men att jag skulle förlänga abonnemanget när dom får in z800. Han sa att han skulle återkomma den dagen då han visste mer om z800:an. Tre timmar senare ringde han och sa att den börjar levereras tidigt nästa vecka.
Så jag förlängde med 12 månader...
Telefonen kostar 295:- med Fri300, 495:- med Fri120 och är gratis med Fri600
Verkligen ett bra pris på z800! Ska ta och ringa ett samtal idag och förlänga mitt kontrakt!
Ja, gör det. Det är ju iofs inte officiellt än och Tresäljarna vet inte så mycket om kommande mobiler. Om dom säjer att det inte går så säg bara att du vet två andra som har fått beställa och att du vet att z800 är på gång. En kompis till mig beställde också en igår men säljaren var tvungen att snacka en massa med sina kollegor först..
Det är billigare att köpa telefonen utan abbonemang och skaffa något billigare kontantkort eller abbonemang.
Fast man skall skaffa den operatör som man ringer mycket innom. Har alla sina polare tre så är det ju billigare att skaffa dem.
Jag har heller aldrig haft problem med Tre.
Jag fick min z800 idag förresten. Synd att den inte fungerar med iSync bara...