Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nybörjare med musik, hjälp mig komma igång.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-01 02:57

Hejsan! Jag hade tänkt börja göra musik på min Mac. Jag har en Power Mac G5 1.8 Dual. Jag har ingen större erfarenhet av detta förut. Att jag måste ha ett lämpligt musikprogram vet jag, det finns en massa såna. Men min fråga är om ljudkort. Jag vet inte vad för ljudkort jag har i min Mac. Jag har inte köpt till något ljudkort, utan har det kortet som följde med vid köpet hos Macoteket i Stockholm. Jag hade tänkt spela in keyboard, sång, gitarr och bas.
Vad för kort behöver jag för detta? Mixerbord osv?

• Medlem
  • Österåker
  • 2005-03-01 04:43

Jag kör med garageband på min PowerMac G5a, till den har jag kopplat ett M-Audio keystation usb keyboard, och så kopplar jag in gitarren och sång micken i mic ingången bara, jag kör med standard ljudkortet och det duger aldeles utmärkt. Så det behövs inte en massa dyr utrustning, om du inte ska jobba mer proffisionelt förstås. fast ett litet mixerbord kan ju vara skönt så kan man ha alla instrumenten inkopplade samtidigt. såna har ja sätt för runt 800 kr nya.

1
Bevaka tråden