Digital audio har 133 MHz systembuss (Sawtooth har 100 MHz), DA har AGP 4x (sawtooth har AGP 2x), DA har bättre throughput på PCI-bussen, snabbare processorer (upp till 733 MHz) inbyggd förstärkare för Apple Pro speakers och iSub samt 4 PCI-platser.
Du kan flytta med dina PCI-kort, din superdrive och dina RAM-minnen (ifall det är PC133-minnen)
Jag bytte min PM G4 450 Sawtooth mot en PM G4 466 DA och det ångrar jag inte. Jag har flyttat över mina RAM-minnen (3 x 256 MB), hårddisken (Seagate Barracuda), DVD-brännaren, grafikkortet (Geforce4 MX), mitt USB 2.0-kort, mitt Alchemy TV-kort och min reglerbara Enermax chassifläkt.
Mitt nästa investeringsobjekt blir troligtvis en ny, snabbare processor typ Sonnet 1,2 GHz eller Fastmac 933 MHz.
En PM G4 DA 466 MHz är mer prisvärd än de snabbare modellerna av DA och t o m ett bättre köp än vissa av QuickSilvermodellerna, om man som jag ändå har tänkt att uppgradera processorn. Det är nämligen inte så mycket som skiljer DA- och QS-modellerna åt än processorn och grafikkortet. Har du ändå tänkt att köpa både ny processor och nytt grafikkort, så tycker jag att du skall satsa på en PM G4 DA 466.