Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Office 2004 Test drive...??

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-01 19:35

Hej,

har installerat Office 2004 åt min svärmor på hennes nya iBook (hon är en helt nybliven switcher), men när hon öppnar t ex ett word-dokument genom att dubbelklicka på det så öppnas inte Word utan ngn form av trial-version istället (typ Test Drive, som man kan köra i 30 dgr). Visserligen kan man komma runt detta genom att förs öppna den "riktiga" versionen av Word och sen via arkiv öppna dokumentet...
Men som sagt som nybliven switcher så är hon inte ett dugg imponerad över att behöva göra denna manöver varje gång (och det hade nog inte jag heller varit för den delen)...

Någon som vet vad som kan ha gått fel i installationen eller i alla fall hur denna trial-version kan tas bort...?

//mmi

• Oregistrerad
  • 2005-03-01 20:00

Inget gick fel i installationen - iBooken kommer med Test Drive installerat, och man måste ta bort Test Drive-filerna separat, det görs inte automatiskt under den "riktiga" Office-installationen.

Jag gjorde så att jag letade upp alla filer som verkade ha något med Test Drive-versionen att göra och kastade dem, och det verkar funka. Hittade inget avinstallerarprogram för det hela, annars är det nog säkrare än att kasta filer själv.

• Medlem
  • Munkedal
  • 2005-03-01 20:02

I mappen program finns en testversion av Office som följde med iBooken, som egentligen skulle slängas i papperskorgen innan du installerade Office 2004. Men det går kanske att slänga den i efterhand, annars får du installera om Office 2004 efteråt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-01 20:10
Ursprungligen av Marco:

I mappen program finns en testversion av Office som följde med iBooken, som egentligen skulle slängas i papperskorgen innan du installerade Office 2004. Men det går kanske att slänga den i efterhand, annars får du installera om Office 2004 efteråt.

Ok. Vet du vad mappen/filerna heter, så kan jag kanske guida henne över telefon vilka hon ska slänga?

//mmi

• Medlem
  • Munkedal
  • 2005-03-01 20:22
Ursprungligen av mmi:

Ok. Vet du vad mappen/filerna heter, så kan jag kanske guida henne över telefon vilka hon ska slänga?

//mmi

Jag har själv slängt den, men har för mig att det bara var en symbol som hette något i stil med Office testdrive.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-01 20:25
Ursprungligen av Marco:

Jag har själv slängt den, men har för mig att det bara var en symbol som hette något i stil med Office testdrive.

Oki doki, ska ringa henne och kolla.

Tack för hjälpen!

• Medlem
  • Karlstad
  • 2005-03-01 20:11

Markera ett Word-dokument, gör Äpple + i, nånstans där i fönstret som öppnas kan du välja vilket program den filen ska öppnas med (Open with). Klicka också "Change all"-knappen strax under.
Nu har jag engelskt OS men du kan nog räkna ut vad det blir om du har svenskt.
Testa o se om det funkar.

Ja i Applications-mappen ligger en mapp som heter typ "Microsoft Office Test Drive".

Bara att slänga den så är problemet borta.

Kolla detta också:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=25399

Iofs för Office v.X men det borde funka på liknande sätt för Office 2004.

1
Bevaka tråden