Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IP Telefoni och Dlink problem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-01 21:50

Hej,

Finns där någon vänlig själ som har en VOOD ATA VTA111 låda och kanske en Dlink router. Min VOOD vägrar lira med min Dlink

Jag har tom skickat tillbaka ATA lådan, men den ska fungera så det måste bero på mina settings i routern?

Jag vet IP till ATA lådan och har öppnat DMZ för den adressen men ATA lådan kan iallafall inte komma ut på nätet verkar det som. Tyvärr kan man man inte se exakt i en VOOD låda vad som händer eller vad som går fel (skit dåligt).

Är du säker på att din operatör inte spärra IP-telefoni i sitt nät? Det skulle kunna vara det också.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-12 09:38

Prova att att ta bort ATA:n från DMZ. Sätt därefter på port forwarding till ATA:ns IP:adress.

Portar:
3478 (STUN)
5060-5061 (SIP)
8000-9998 (RTC & RTCP) möjligen räcker 8002 (RTP) och 8003 (RTCP).

Vissa dlink routrar har en icke-äkta DMZ som inte fungerar med IP-telefoni och då får man göra en riktig manuell port forwarding istället...

Lycka till!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-12 10:38
Ursprungligen av asker:

Prova att att ta bort ATA:n från DMZ. Sätt därefter på port forwarding till ATA:ns IP:adress.

Portar:
3478 (STUN)
5060-5061 (SIP)
8000-9998 (RTC & RTCP) möjligen räcker 8002 (RTP) och 8003 (RTCP).

Vissa dlink routrar har en icke-äkta DMZ som inte fungerar med IP-telefoni och då får man göra en riktig manuell port forwarding istället...

Lycka till!

Utmärkt !
Det var bra information !
Jag ska nämlingen snart få IP telefoni

1
Bevaka tråden