Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med typsnitt i mail, safari och hjälpvisning.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag sitter med jaguar 10.3.8 och har problem med typsnitten i framförallt mail, safari och hjälpvisning. Texten renderas som "bråktecken". Har försökt att byta till något annat typsnitt, men hittar inte var man göra det? Undrar också vilket typsnitt som är default i dessa program, det kanske är det som det är fel på?Någon som har någon intelligent förklaring på vad som hänt och vad jag kan göra? Tidigare i os x har jag får mig att man kunde göra det i någon av finders menyer

mvh

Chevy

  • Oregistrerad
  • 2005-03-02 12:53

Det är troligtvis strul med någon Helvetica. Enligt mina erfarenheter måste man ha shyssta verisoner av Helvetica och Helvetica Neue aktiva.

Om dom ligger i systemet eller aktiva i t ex Suitcase spelar ingen roll. Det viktiga är att det är "hela och rena".

  • Oregistrerad
  • 2005-03-02 13:41

Bara att instämma med jhansen. Se till att dina versioner av helvetica och helvetikaneue är inte trasiga. Är du osäker ta och av deaktivera alla versioner förutom systemets egna typsnitt och se om det hjälper. Du måste starta om programmen efter att ha deaktiverat typsnitten.

//Rob

1
Bevaka tråden