Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill inte Boota i OSX

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

OK,
fått datorn att starta upp, men inte i OSX. Den startar i 9:an efter att jag försökte se om det funkkade när inte det vanliga systemet ville köra igång. Hur jag än försöker starta den i safe mode, eller byta start up system, vill den inte byta operativsystem.
Vad göra?
Kan man byta till OSX från 9:an direkt utan att boota om (eftersom man kan byta vice versa)?
Kommer jag att måsta ominstallera OSX?
Har en nyare version på maskinen än jag har på skivorna - är detta ett problem?
Tacksam för hjälp

ps. har ngn någonsin tänkt på hur dyrt det är för arbetsgivarna att ha folk sysselsatta med dataproblem i stället för att vara produktiva... Hemska tanke.

• Oregistrerad
  • 2005-03-02 15:34

Prova välj Startskiva i Mac OS 9 och starta om.

Nåja,

Efter ominstallering av OSX fick jag den att använda en annan startskiva. Suck.

Kan jag ta bort operativsystemet från den förra HD:n, när jag har installerat det på en annan disc och startar upp det från den?

Ett annat problem kvarstår också. Classic vill inte starta som förut, utan klagar något om att det är en nyare version än den som funnits tidigare. Finns det flera versioner av Classic i OSX? Synd att flera applikationer ännu kräver Classic.

Trots allt förvånad över att jag lyckades med ominstallationen. Datorn är ju som ny! Härligt.
Tack också för alla tips jag fått.

1
Bevaka tråden