Jag tänkte ta en back up på hela mitt användarkonto för att bränna ner på en DVD. De viktigaste filerna får en automatisk BU dagligen, men till en annan intern HD i min dator, vilket inte är 100% säkert. Det här exemplet skrämde mig lite.
Med Carbon Copy Cloner är jag tvungen att ta BU på alla användare, eftersom jag inte kan komma åt filer längre ner i filhierarkin på en HD. (Rätta mig om jag har fel.) Alla användare ryms inte på en DVD.
Så min tanke var att duplicera användarkontot. Om jag minns rätt, så fungerar det inte riktigt pga rättigheterna i OSX. Men jag testade, och det såg ändå ut att fungera efter att jag fått skriva in mitt lösenord. Storleken är samma på kopian som på originalet, så allt verkar vara med. Är detta en dum lösning på något sätt?
Jag vill helst undvika terminallösningar med ditto, men är det det jag egentligen borde använda för att få en exakt kopia? Finns det andra enkla lösningar? Eller är det bara att köra på med den duplicerade versionen av mitt användarkonto?