Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac mini och HP skärmar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag ska snart beställa en Mac mini och har tänkt använda den till min HP 91 CRT skärm. Jag har hört om folk som haft problem med HP's LCD skärmar ihop med minin men undrar om någon här upplevt något problem med just HPs CRT skärmar?

Mvh Olle

Senast redigerat 2005-03-03 21:34
  • Oregistrerad
  • 2005-03-03 21:35

Jag tror problemen gäller vissa icke-apple skärmar som kör med DVI, och inte bara HP. Men du kör ju med CRT så då borde det väl inte vara några problem?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-03 21:45

HP hade några konstiga LCD-skärmar förr, men de är nog problem över allt...

Lite kul egentligen:
På 99mac är det problem med TFT och DVI och Mac mini, men CRT och VGA går bra.
På xlr8 är det problem med CRT och VGA och Mac mini, men TFT och DVI går bra.
Är det rykten som sprids och växer av sigsjälvt?

Ursprungligen av Pär:

HP hade några konstiga LCD-skärmar förr, men de är nog problem över allt...

Lite kul egentligen:
På 99mac är det problem med TFT och DVI och Mac mini, men CRT och VGA går bra.
På xlr8 är det problem med CRT och VGA och Mac mini, men TFT och DVI går bra.
Är det rykten som sprids och växer av sigsjälvt?

Det är två helt olika problem. Problemet via VGA är, så vitt jag förstår det, att Mac mini inte sänder ut en signal som kraftmässigt uppfyller VESA-standard, och därför blir bilden mörk relativt datorer med andra grafikkort.

Problemet via DVI är en, vad det verkar, buggig firmware på grafikkortet som resulterar i olika former av färgat brus på diverse skärmar.

Det går att läsa en massa om båda sorter på http://discussions.info.apple.com/macmini/.

Danke!

Skulle ju kännas tungt för en redan fattig student att behöva skaffa en ny skärm till min mini när jag är nöjd med min 19" CRT även om den är otymplig och har några år på nacken! Som sagt, verkar ju som att problemen främst uppstått med LCD! Ja tror nog det blir en mini...

/Olle

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-07 12:35

Kan det vara så att Apple har varit för snåla med grafikkortet,, eller sitter problemet någon annanstans??

1
Bevaka tråden