Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stopptecken i stället för äpplet i booten

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-04 05:47

Problem: Avstannande boot med stopptecken, genomkorsad cirkel, istället för äpplet
Hårdvara: En uppgraderad gråsugga med G3 processor 300mhz och 450megg med OS 9.2 på en 3gigs hårddisk och den andra 8 gig för OS X10.3.
Har installerat os x tre gånger nu och i olika stadier, sista gången efter ombootning efter andra omgångens uppdatering, hamnat i ett stopptecken, en genomkorsad cirkel, i stället för äpplet vid boooten och inget mer händer. Det går inte att boota med osxets cd utan jag har helt enkelt bootat med OS9s cd och ominstallerat osx på sedvanlit sätt med resx eller vad det heter och helt ny installation. Första gången jag installerade gick det bra och den funkade några dar med OSX, men nu verkar det inte funka så bra. Har tänkt göra en till ominstallation enlig ovan...
Undran? Vad kan vara felet?
Hårddisken: ska den förbehandlas med nåt obskyrt partionsprogram eller nåt? Ska den byta plats med den andra disken 3gigaren med os9 eller nåt annat?
Datorn: Ska jag installera nåt firmware eller annat... eller ?

Här har du Apples svar varför du får detta tecken.
Apple knowledge base

• Medlem
  • 2005-03-04 19:56

Liknande problem som jag. G3 beige 266mhz med ZIFG4-proc.kort. Detta måste install. i OS9. Nu krånglar OSX.2 med förbudsm. Provat zappa pram men ingen skillnad. Måste jag ut med G4proc. varje ggn. OSX.2 krånglar? Ngn. idé ngn? Har laddat hem XPostfacto om det kan hjälpa men tror att det kräver att jag ominstall. OSX.2, så avvaktar...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-05 11:04

XPostfacto löste alla problem! Problemet var att jag inte läst instruktionen hur XPostfacto ska användas. XPostfacto modifierar kerneln och sköter växlingen mellan os x och os 9 och kan justera processorhastighen under booten.
Läs alltid instruktionerna!!

• Medlem
  • 2005-03-05 20:53
Ursprungligen av swogg:

XPostfacto löste alla problem! Problemet var att jag inte läst instruktionen hur XPostfacto ska användas. XPostfacto modifierar kerneln och sköter växlingen mellan os x och os 9 och kan justera processorhastighen under booten.
Läs alltid instruktionerna!!

Är det ngt spec. att tänka på . Är det bara o ladda hem o install. i OS9 eller i samband med install. av OSX.2? Hur kom du förbi förbudsmärket?

1
Bevaka tråden