Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag, en switcher

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jesper Neuhaus, det är jag det, och jag är nog precis vad Apples PR-avdelning drömt om. Så här gick det till när jag blev med mac:

Jag började med en Ipod och gillade designen. Började kika lite på mac:ar. Fick en mini i 30-årspresent vilken blev navet i hemmabio/stereon. Upptäckte OS X och blev rejält imponerad varefter jag grävde ett djupt hål i plånboken och beställde en Powermac G5 dual 2.0 Ghz. Enligt uppgift kommer den att köras ut på måndag.

Ja, det är väl ungefär så Apple hoppas att kedjan ska fungera. Jag är alltså ett offer för bra produkter och skicklig marknadsföring, men jag är inte så ledsen för det

Jag har mina datorrötter i Commodores värld. Min första dator var en C 64:a som jag fick i julklapp när jag var 11 år. Sedan följde Amiga och.. PC... Så jag har varit en mer eller mindre renodlad PC användare i ca 10-12 år. Win för spel, Linux för allt annat. Men varför ska jag sitta och trixa med mina Slackwareinstallationer, när OS X finns som kan vara både enkelt och avancerat, allt efter mina behov för dagen?

Vad använder jag då datorer till? Mest handlar det nog om att konfigurera LAN/Servrar och dylikt, kontrollera säkerhet och felsöka. En hel del bildbehandling och webbproduktion blir det också. Rent hårdvarumässigt sysslar jag mycket med att reparera äldre datorer. Med "äldre" menar jag PET, Vic 20 etc.

Jag arbetar dock inte med datorer, utan är socionom egentligen. Så allt digitalt är en ren hobby.... Nu jobbar jag på SKTF, mitt i Stockholm.

Nå, då har jag presenterat mig, kanske lyckas jag få upp en bild på mig och minin. Nu ska jag gå ut till min sambo som är gammal macanvändare. Nu när jag erkänt hur bra det är med Mac lär jag få höra "vad var det jag sa" resten av mitt liv...

Grymt kul historia. Så deras strategi funkar väldigt bra alltså. Välkommen till 99mac Jesper!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-07 00:13

Verkligen trevlig presentation! Välkommen till den ljusa sidan;)

1
Bevaka tråden