Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hett tips: Sänd SMS från dator!!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-05 11:20

Då var det dags för det gamla vanliga: PC-tips med Mac-bild.

Kunde de inte nämnt att SMS-funktionen är inbyggd i det operativsystem som illustreras på bilden?

http://www.aftonbladet.se/vss/mobil/story/0,2789,610481,00.html

Jaja, som vanligt alltså

• Oregistrerad
  • 2005-03-05 11:55
Ursprungligen av MusicNixon:

Kunde de inte nämnt att SMS-funktionen är inbyggd i det operativsystem som illustreras på bilden?

Hur funkar denna funktion i MacOSX? Det är visst någonting i adressboken väl?

Hur betalar man SMSn då? Går det att skicka ett SMS och sätta svarsadress till sin riktiga mobil eller sätta till en 'virtuell' svarsadress så svaren kommer tillbaka till datorn? Går det skicka MMS?

Jag undrar om detta då jag jobbar med sådana här lösningar för Windows klienter. Vi har inte Mac stöd, men frågan är om det finns en Mac-marknad för oss, om det redan ingår i OSet... jag skulle dock gärna verka för en MacOS klient om det är någon mening.

/Anders

• Oregistrerad
  • 2005-03-05 18:01
Ursprungligen av anders5737:

Hur funkar denna funktion i MacOSX? Det är visst någonting i adressboken väl?

Hur betalar man SMSn då? Går det att skicka ett SMS och sätta svarsadress till sin riktiga mobil eller sätta till en 'virtuell' svarsadress så svaren kommer tillbaka till datorn? Går det skicka MMS?

Jag undrar om detta då jag jobbar med sådana här lösningar för Windows klienter. Vi har inte Mac stöd, men frågan är om det finns en Mac-marknad för oss, om det redan ingår i OSet... jag skulle dock gärna verka för en MacOS klient om det är någon mening.

/Anders

Man måste ha Bluetooth på telefonen och i datorn. Sedan parkopplas dessa och man kan skicka SMS från adressboken. Det betalas genom ditt mobilabonnemang eftersom det är mobilen som skickar SMSet.

Däremot är det väldigt smidigt. Ofta har jag telefonen liggande i jackfickan, men när jag kommer hem slår jag på Bluteooth på Powerbooken och då kan jag skicka och ta emot via datorn.

• Oregistrerad
  • 2005-03-05 11:58
Ursprungligen av MusicNixon:

http://www.aftonbladet.se/vss/mobil/story/0,2789,610481,00.html

Fast det där stämmer ju inte helt.. det är ju bara skärmen vi ser och så har de klistrat in SE-telefonskärmdump..

Det man saknar är någon form av feedback efter att man tryckt på sänd. Varken Adressboken eller telefonen indikerar att något sker. Men det fungerar.

Ursprungligen av TZW:

Det man saknar är någon form av feedback efter att man tryckt på sänd. Varken Adressboken eller telefonen indikerar att något sker. Men det fungerar.

Vi snackar Apple här.
Får du inget meddelande har det gått bra, gick det inte bra däremot... ja då kommer det meddelanden.
Det är fire and forget.

Jag vill inte ha en ruta som säger: "Du det gick bra det där".
Det får Win folket hålla på med.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Vi snackar Apple här.
Får du inget meddelande har det gått bra, gick det inte bra däremot... ja då kommer det meddelanden.
Det är fire and forget.

Jag vill inte ha en ruta som säger: "Du det gick bra det där".
Det får Win folket hålla på med.

Jo, fast jag har råkat ut ett antal gånger att SMS:et inte har nått mottagaren när jag använt mig utav bluetooth och skickat via adressboken. Så, helt dumt vore det inte att få ett "SMS:et har nått motagaren".

• Oregistrerad
  • 2005-03-07 15:10

Det jag skulle vilja se, är en exv. annonssponsrad gratis SMS-tjänst som man kan koppla till typ Mail och så kan man skicka kanske 3 mess per dag (eller oändligt om det går) genom Mail och slippa gå in på en separat websida. Alternativt en liten fristående klient.

1
Bevaka tråden