Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudkort till PC?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Oslo
  • 2005-03-06 12:13
Ursprungligen av draags:

Skulle ju välja M-Audio's då den även funkar till Mac och då har bättre andrahandsvärde.

ok men om man bortser från det vad är rent tekniskt bäst?

• Medlem
  • Öland
  • 2005-03-06 13:26

skulle helt klart köra på ett m-audio, då främst att jag får en fealing av "ljudkort för alla men främst för er som vill spela spel" över creative. M-audio behöver bara ha koll på musikprylarna och därför gör det på ett bra sätt.

Föresten, vad skall du använda det till?

Jo jag skulle nog också köra M-audio, nu är det inte jag som ska ha det utan en kompis som har pc, han har redan beställt det andra kortet från Creative så det är antagligen redan försent.

Jag ville mest kolla med er andra här så att jag inte enbart tycker saker ang. Creative just för att det är dom om ni fattar vad jag menar.

Han ska ha det för musik, Cubase osv

• Medlem
  • Öland
  • 2005-03-06 13:49

hmm då tror jag desvärre m-audio är det ända rätta (av dem två för musikbruk)

Jag misstänkte detta men var ändå inte hundra - jag får väl snacka med honom igen.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-06 22:43

hörde för flera år sen att creative ägs av/är dotterbolag till microsoft, nån som vet om det stämmer?

Senast redigerat 2005-03-06 23:21
  • Medlem
  • Öland
  • 2005-03-07 09:33

har alltid förmodat det... det känns mycket microsoft över dem...

• Oregistrerad
  • 2005-03-07 10:17

Skulle inte förvåna mig.

Tänk förresten om Creative kommit med ett antivirusprogram. Om man får Blastermasken kan man då säga att "jag har blaster blaster" (...)

1
Bevaka tråden