Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur stänga av skapat Airport-nätverk?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2005-03-06 14:19

Hej,

Jo, såhär:

Jag satt nyligen med min och en polares Powerbooks, och vi behövde föra över ett par filer. Det gick riktigt smidigt genom att starta Airport, skapa ett nytt nätverk på min dator, och sedan sätta varsitt IP, och aktivera FTP-åtkomst på kompisens dator. Allt gick jätte bra så långt.

Men nu när det är över vill jag _absolut_ inte att det trådlösa nätverk jag skapade från min dator skall fortsätta finnas. Det är väl lite paranoia, men även så att jag vill att det skall vara rent och snyggt, inget slappnät som ligger o slänger lixom

Så min fråga är, hur kan jag ta bort detta nätverk? Hittar inget var jag än kollar :/ Ej heller någon liknande diskussion här på 99mac.

Jag vill verkligen inte ha det kvar

  • Medlem
  • Borås
  • 2005-03-06 14:32

Tillägg: Har provat att stänga av "Tillåt den här datorn att skapa nätverk" i AirPort's nätverksinställningar.

Första gången hjälpte det inte alls, nu provade jag dock igen, men det enda som händer är att namnet på nätverket inte visas i listan under AirPort-ikonen i menyraden om jag startar om AirPort. Det är dock valt, alltså raden som inte har något namn är ibockad :>

  • Medlem
  • Borås
  • 2005-03-06 14:41

Tillägg igen, det verkar ha löst sig Jag låter allt detta vara kvar ifall någon annan kanske har nytta av det i framtiden :>

Jag gjorde om samma sak igen, såg till att "Tillåt den här datorn att skapa nätverk" var urkryssad, klickade på "Utför", stängde av och startade AirPort igen. Fortfarande syntes en tom men ikryssad rad där mitt nätverk varit tidigare.

Provade då att ansluta till "Annat..." nätverk, skrev i vad som helst i namnet, och klickade på OK. Fick meddelande att det inte hittades, vilket givetvis stämmer, men sedan när jag kollade på AirPort-ikonen och listan över nätverk igen så stod det inget nätverk valt. Jippi!

Startade för säkerhets skull om AirPort, och nu ser det ut som vanligt igen. Likaså kan man inte hitta nätverket jag skapade med den andra Powerbooken längre, så det känns ganska lugnt

1
Bevaka tråden