Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Classic II

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-03-06 19:02

Har en längre tid haft en Classic II i min ägo, och har jobbat med att leta upp program och tillbehör till den, och undrar nu vad det är som jag inte har som finns? Jag har arbetat hårt för att komplettera (vissa har för mycket tid över på dagarna) och undrar nu om det är någont jag hsar missat? Det är det här jag har nu(som fungerar):

Apple Stylewriter

Apple Keyboard II

Apple desktop bus Mouse (dvs den äldre med en stooor knapp)

;samt en Mikrofon av okänt märke som följde med i köpet.

Programvara som följde med:

Symantec Greatworks

Writer

Något inspelningsprogram för fem sekunders ljud

Dessutom ingår en massa andra program, men som jag vet följde med från början. Bla. Klippbok, anteckningsbok osv.

Går ryckningar i läpparna när man tänker att min mamma köpte den för 11 000, och då var det på rea också . Gamla goda tider. Hoppas att någon av er vet, kanske någon har en som innehåller mer än vad jag har listat upp.

Dessutom är det en annan fråga som intressar mig när det gäller Macen :rolleyes: . Jag såg på en bild av en Macintosh classic att Arkanoid var igång på den. Det fick mej att börja fundera. Vilka spel finns tillgängliga på Classic II, och vet någon kanske var man kan införskaffa något av dem? Den här frågan är noig lite out-of-date, hade nog verit enklare om jag hade frågat om en eMac, men hoppas ändå någon av er vet på svar.

• Medlem
  • Tjörn
  • 2005-03-06 19:51

Om nån kunde hitta nån version av Photoshop som fungerar på en så pass gammal maskin.
Letat ihjäl mig utan framgång

• Medlem
  • Umeå
  • 2005-03-06 20:00

Tack så mycket, ska kika igenom länkarna. Det enda probelmet är att Jag inte har någon Macintosh förutom Klassikern. När jag lägger in filer på diskett från xp:n så konfigureras disketten till Microsoft. När jag har lagt in filerna så måste jag konfigurera om disketten till Mac igen, och då raderas alla filer. Det är därför jag vill veta om någon vet något spel som redan finns på en Macintosh-diskett. Helst orginal, då jag har som "standard" att endast använda program som kom ut vid 1991 eller tidigare på den. Man skulle kunna säga att jag försöker göra en superdator av en Classic II... (Men den fula ankungen blev ju en svan... )

(Sen vill jag fortfarande gärna ha tips på tillbehör!)

Senast redigerat 2005-03-06 20:24

Prova www.macdisk.com för att föra över filer nerladdade på XP:en. Funkar bra. Kostar pengar dock, men någon dags tryout får du nog..

1
Bevaka tråden