Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är .dylib i ny SW-mapp?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har upptäckt en ny mapp som heter SW på min hårddisk, hur den kom dit har jag ingen aning om (kör 10.2.4, kom den med uppdateringen?) Mappen har ett antal filer (c:a 10) med suffixet .dylib, t.ex libcurl.2.0.2.dylib.

Vad är nu detta? Vad skall detta vara bra för? Jag har också börjat få problem med att öppna nedladdade programfiler, tydligen hårdvarurelaterade enligt Apple Error Code -95. Felkoderna varierar dock, skall köra Norton Disc Doktor så snart jag kommer åt.

Under tiden undrar jag över SW-mappen och dess filer. Kan de vara en orsak till mina problem? Något systemrelaterat är de eftersom jag inte får flytta dem till papperskorgen. Tacksam för svar.

  • Medlem
  • 2003-02-17 11:33

sw installeras av fink, du kanske har installerat x11.

[ 17. februari 2003, 11:33: Meddelandet ändrat av: Per58 ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-17 11:49

Jag gissar att du har installerat Virex. I senaste versionen har de gjort en tabbe som innebär att de installerar vissa filer i mappen sw direkt på hårddisken. Vanligtvis används den mappen av Fink och anledningen till att Virex använder samma mapp är att de använt sig av Fink-komponenter när de utvecklat Virex.

Mitt råd är att låta mappen vara tills Virex kommer i en ny version som rättar till problemet.

Tack för tips. Jag sökte på .dylib och fann en massa Fink-diskussioner, men bortsåg från dem eftersom jag inte installerat programmet. Jag såg också hänvisninger till en Fink - Virex-konflikt (Virex har jag i den senaste versionen) med kände mig inte berörd då jag som sagt inte hade etc.

Så mina andra problem löses inte om jag bryter loss och kastar SW-mappen? Synd.

Om du vill gömma mappen (så den inte är synlig i Finder) kan du köra följande kommando i terminalen:

Citat:

kod:<pre style="font-size:x-small; font-family: monospace;">sudo /Developer/Tools/SetFile -a V /sw</pre>

Edit: Du måste ha Developer Tools installerade.

[ 18. februari 2003, 11:44: Meddelandet ändrat av: Patrik Skulski ]

Jag la till SW till .hidden, var det en dum idé?

SW-mappen som "skönshetsfläck" kan jag leva med tills vidare, en mulen dag när jag är på experimenthumör kanske jag raderar den för att se vad som händer (använder inte Fink, kan hämta Virex ånyå).

Värre är det med Error Code 95 som gör att jag inte kan öppna programfiler. Nu har jag läst på en troubleshooter-sidaJaguar Troubleshooting att detta är en ny bugg som kom med OS 10.2.3-uppdateringen, och ingen vet vad det beror på.

Återstår att se om problemet lösts med 10.2.4 - krånglande programfiler måste nedladdas på nytt i nya systemet för att kunna testas, de trasiga sägs vara irreperabla.

1
Bevaka tråden