Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

E-brev från Entourage vX till 2001

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle vilja vidarebefordra några hundra ebrev från min G4-PB med Entourage vX till min hemma-PB G3 med Entourage 2001. Jag har skickat ett gäng m.h.a. att vidarebefordra e-breven ett och ett, men det är för jobbigt och känns dumt. Det borde kunna göras alla brev på en gång; de ska ju till samma adress allihop. Kan man skicka t.ex. alla brev i en mapp i Entourage vidare till samma adress på ett enkelt sätt?

[ 09 Juli 2002, 10:56: Meddelandet ändrat av: Mats Strömberg ]

Dra mappen till skrivbordet så får du en fil som innehåller alla mail. Packa och mejla den hem till dig själv.

Packa upp och importera.

Hoppas det fungerar. Detta med att importera och exportera mellan mejlprogram är ett smärre helvete.

Vad du gör är följande:

Skapa en mapp på skrivbordet och markera allt i din mapp (t.ex Inkorgen) i Entourage X som du vill flytta.
Dra sedan dessa ut till den nya mappen på skrivbordet. Då lägger sig breven där som individuella filer.

Skapa ett nytt brev i Entourage X och dra in alla brev-filer som ligger i mappen på skrivbordet som bilagor.

Maila iväg..(se till att Entourage X inte hämtar posten automatiskt för då får du allt i retur innan du har hunnit hämta dom i Entourage 2001)

När brevet med alla bilagor har anlänt i Entourage 2001 så gör du nästan likandant...dra alla bilagor till en ny mapp på skrivbordet och sen tillbaka till den mapp i Entourage 2001 där du vill ha dom (t.ex Inkorgen).

En viss varning dock...om du har många och/eller stora bilagor liggandes i dom brev du vill flytta så kan det ta en stund att flytta dom mellan programmet och skrivbordsmappen för att inte tala om att skicka själva brevet.
Tänk också på att mailservern du skickar via kan har sin begränsning på hur stora mail man får skicka.
Formatering och bilagor följer med i den här typen av flytt men däremot inte brevens status flagga som typ "reply" eller "oläst".
När du lägger in alla brev igen sätts statusen till oläst i Entourage 2001.

Ruskigt jobbigt att man bara kan importera från 2001 till X och inte även tvärtom....

Lycka till!!

Per

Helt klart Mattias...funkar kanske lite smidigare att ta hela mappen på en gång...

*Per slår sig för pannan*

TACK!
Jag körde Pers variant med att dra bilagorna till en mapp etc och det funkar perfekt. Snacka om att spara tid!

1
Bevaka tråden