Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Usenet (NNTP), gratis, Bredbandsbolaget? Annan?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-03-07 23:18

Jag har använt den tüschka individual.net som nwsserver. Gratis, men inga binära filer tillåts vilket passar mig fint eftersom jag inte vill betala till servrar som har t.ex. barnporr och annan skit.

Men nu ska dom börja ta betalt. Inte mycket (10 € per år) men jag ÄLSKAR inte att registrera, betala med kreditkort osv. Kan det undvikas, så är det bra.

Alzo: Finns det nån annan vettig server? Har själv BBB som ISP (fram till maj) men dom verkar inte ha nån. Förslag?

Danne

Senast redigerat 2005-03-13 17:14
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-03-13 17:13

Ingen?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-13 17:37

Vet ingen… Hade några förr men sen blev det så giddrigt med byten och begränsningar efter ett tag så… nä…
Körde sedan dejanews via webgränssnitt, och det finns ju kvar även i form av google (då dom köpte deja för fem år sedan något) men postar inte mycke numera…

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-03-13 20:41

Tack, Pär.
Jag får väl ta skeden i vacker hand o betala...
Fast det är lite "giddrigt".

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-03-13 21:02

Har för mig att jag använt någon server (vid något av de tyska universiteten?) tidigare. Tyvärr har mitt mejl med registreringsinformation därifrån försvunnit i samband med krångel med min PC. Den som kommer på var det kan ha varit gör mig glad också...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-03-14 00:30
Ursprungligen av TERdON:

Har för mig att jag använt någon server (vid något av de tyska universiteten?) tidigare. Tyvärr har mitt mejl med registreringsinformation därifrån försvunnit i samband med krångel med min PC. Den som kommer på var det kan ha varit gör mig glad också...

Det är den servern jag använder. Dom bytte namn för några år sen....

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-03-13 22:17

Den gamla devisen: "Man får vad man betalar för" gäller nog fortfarande. Sorry

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-03-14 00:39
Ursprungligen av Gunnar B:

Den gamla devisen: "Man får vad man betalar för" gäller nog fortfarande. Sorry

Tack f väldigt bra tips. Jag ska försöka komma ihåg det. Kan inte begripa varför jag inte tänkte på det under åren jag inte betalade ett öre för tjänsten...

(Men egentligen är det fel. Om man FÅR något, så betalar man inte. Om man däremot t.ex. KÖPER något, så betalar man. Och då har man inte FÅTT det. Ibland funkar inte direktöversatta deviser särskilt bra...)

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-03-14 18:53

Får = ulligt djur
Får = erhåller
Får = mottager gåva
Får = har tillstånd
etc.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-14 19:52

Tag en titt på newzbot.com där det listas ett antal gratis-NNTP-servrar. Denna fenomenala site anger prestanda för servrarna och erbjuder sökmöjlighet för specifika nyhetsgrupper så man vet ganska säkert vad det är man får.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-03-14 20:41
Ursprungligen av helmer:

Tag en titt på newzbot.com där det listas ett antal gratis-NNTP-servrar. Denna fenomenala site anger prestanda för servrarna och erbjuder sökmöjlighet för specifika nyhetsgrupper så man vet ganska säkert vad det är man får.

Tack Helmer.
Var inne och gluttade där tidigare, och även kollat in diskussioner/tips på alt.free.newsservers. Men jag skickar nog in mina 10€ till tüschkarna. Servern är bra (bäst?) och jag har ju haft den gratis i 3-4 år eller nåt.

1
Bevaka tråden