Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
En kompis, som använder pc, har skickat en jpg-bild som min dator vägrar att öppna.
Bilden är tydligen döpt enligt principen "xxx_xxxx x.jpg" fast med siffror i stället för x:en. Kan någon vänlig själ ge mig tips på hur jag kommer runt problemet. Ska jag månne be honom döpa om filen? Jag bifogar en skärmdump på felmeddelandet.
Säg åt honom att zippa filen och se om det hjälper...
Ok! Jag har ju själv hundratals gånger öppnat zip-filer som skickats till mig eller som jag hämtat men är osäker på hur han går till väga. Jag ber väl bara honom att hämta Winzip (freeware, eller hur?), om han inte redan har det, på deras hemsida och sedan paketera bilden i detta och skicka varefter jag enkelt kan öppna bilden?
Antagligen är filen skadad. GraphicConverter brukar öppna skadade filer och visa vad den kan visa. Men antagligen måste din kamrat bilden på nytt åt dig.
Antagligen är filen skadad. GraphicConverter brukar öppna skadade filer och visa vad den kan visa. Men antagligen måste din kamrat bilden på nytt åt dig.
Tack, pichia och juanito! Jag ska testa det när jag kommer hem från jobbet.
Skickar din kompis möjligen bilden från sitt spray-konto?
Det är något konstigt med bilder skickade från spray...
J.
Ja, faktiskt! Hmmm...kanske är det det som är den Gordiska knuten...
Har bara du haft problem med detta eller känner du till flera? Det vore så skönt om det inte berodde på Macen när jag i åratal har hyllat Macen och dess kompabilitet.