Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft Office 2004 for Mac 11.1.1 Update

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Uppdateringen kan laddas ner här: http://www.microsoft.com/mac/downloads.aspx?pid=download&location=/mac/download/office2004/update_11.1.1.xml&secid=4&ssid=14&flgnosysreq=True

MS Word, MS Excel och MS Powerpoint startar upp betydligt mycket snabbare efter uppdateringen.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-08 09:47

Bara engelsk och japansk än så länge. Svenska versionen nästa måndag enl. amerikanska Macworld.
http://www.macworld.com/news/2005/03/07/office/index.php

• Oregistrerad
  • 2005-03-15 07:57

Laddade hem svenska 11.1 nu.
Ska lägga på både SP1 (11.0) och 11.1 i kväll.

MaxFixIt har haft 3 artiklar om diverse följdproblem med 11.1-updaten.
Jag har #2 och #3 utskrivna, men äldre artiklar/inlägg tycks arkiveras på MacFixIt, och
för att läsa deras arkiv krävs medlemskap (=kreditkort )-
Well, allt kan inte vara gratis.

Kanske rapporterar jag hur det gick med min upgrade, samt postar tipsen från MacFixIt.

Har kört 11.1 några timmar, inget att rapportera.

Snabbare start?

installerade igår och det verkar funka fint. Är det bara jag som upplever att det går snabbare att starta upp Word?

Jag har alltid Word igång, prövade att stänga av och starta och kanske. Men det går inte lika snabbt som Word 98 gjorde på min gamla iBook 300 MHz, idag har jag en PB 1GHz. Går verkligen utvecklingen framåt??

För mig har starttiden på samtliga office program halverats i och med uppdateringen. Dessutom går det mycket snabbare att scrolla i stora dokument. Mycket välkommen uppdatering.

• Oregistrerad
  • 2005-03-16 09:30

Installerade igår både SP1 (11.1.0 från September 2004) och därefter
denna månads 11.1.1 update.

Efter SP1 fick samtliga program (Excel/Word/PP/Entor.) version 11.1.0 (040909-10).

Efter denna månads 11.1.1 update fick endast Excel och PowerPoint version 11.1.1 (050307 ca).
Både Word och Entourage ligger kvar som version 11.1.0 (040910 ca) med (c)2004.

Har ni andra fått samma resultat?
Antingen har inte Word/Entour. ändrats eller så har min update misslyckats med dessa !?!?!

Ursprungligen av hego:

Installerade igår både SP1 (11.1.0 från September 2004) och därefter
denna månads 11.1.1 update.

Efter SP1 fick samtliga program (Excel/Word/PP/Entor.) version 11.1.0 (040909-10).

Efter denna månads 11.1.1 update fick endast Excel och PowerPoint version 11.1.1 (050307 ca).
Både Word och Entourage ligger kvar som version 11.1.0 (040910 ca) med (c)2004.

Har ni andra fått samma resultat?
Antingen har inte Word/Entour. ändrats eller så har min update misslyckats med dessa !?!?!

Har samma resultat.

Som synes var det ingen uppdatering av Word

Versionsnummret är detsamma här på word men programmet har blivit dubbelt så snabbt att starta och snabbare att arbeta i (scrolla i dokument) alltså måste ju programmet ha optimerats även om det inte bytt versionsnummer.

Märker ingen skillnad, du måste haft något strul så det gjorde nytta att stänga av och starta om Word.
Dessutom står det ju i klartext vilka filer som uppdateras.

Ursprungligen av Örjan Borgström:

Märker ingen skillnad, du måste haft något strul så det gjorde nytta att stänga av och starta om Word.
Dessutom står det ju i klartext vilka filer som uppdateras.

Både datorn och Word hade startats om flera gånger innan uppdateringen så det beror inte på det. Word har blivit snabbare och jag är inte ensamen att ha märkt det.

• Medlem
  • Österåker
  • 2005-03-16 17:29

Oj oj oj, vilken skildnad på uppstart!! Går ju typ fyra gånger snabbare att starta nu, grymt skönt!

Var glad då

• Medlem
  • 2005-03-17 20:51

Efter uppgraderingen så ville Entourage importera från tidigare versioner av Entourage. Det gick inte att uppgradera och nu försvann alla mina konton och de mail som var hämtade.

Vet någon hur jag gör för att identifiera vart mail och kontoinformation finns och hur jag får in uppgifterna till Entourage?

1
Bevaka tråden