Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Entorage synkar fel tid med ical, 910i samt Pocketmac gobetween

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har stött på ett märkligt fel när jag synkar Entourage, Ical, samt min SE910i. Problemet är att klockslagen blir fel. Om jag tex skriver in en händelse i Entourage kl.12-13, så synkas den i Ical till kl.13-14, och i 910:an till kl.14-16. Om jag skriver in tex. kl.12-13 på 910:an, blr det 11-12 i Entourage.

Jag använder Pocketmac gobetween som synkprogram, eftersom Isync ännu så länge inte stödjer SE910i. Problemet uppstår även om jag har telfonen avstängd, dvs. Entourage och Isync visar olika tider. Jag skriver endast in info i Entourage, samt i 910:an.

Är det någon som råkat ut för samma sak, och som kanske har en lösning på detta problem?

Mycket tacksam för alla svar

Thx!
/Patrik

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-08 10:33

e2Sync på versiontracker fungerar utan problem

• Oregistrerad
  • 2005-03-08 22:56

Hade liknande problem med synkning mellan iCal och SE 630. Det visade sig att jag hade olika tidzoner inställda i datorn och telefonen. Så ett litet tips: Kolla så du har samma tidzon och sommartidsinställning i de olika programmen och telefonen.

Hoppas det hjälper

//Jonas

Ursprungligen av Celsius:

Hade liknande problem med synkning mellan iCal och SE 630. Det visade sig att jag hade olika tidzoner inställda i datorn och telefonen. Så ett litet tips: Kolla så du har samma tidzon och sommartidsinställning i de olika programmen och telefonen.

Hoppas det hjälper

//Jonas

Hej Jonas!

Tack för tipset, ska kolla detta asap.

Ha det så bra!
/Patrik

Senast redigerat 2005-03-08 23:56
  • Oregistrerad
  • 2005-03-22 11:02

Jag har just det problemet med SE T630 och iCal. Jag har löst det en gång förut (minns tyvärr inte vad jag gjorde då) men nu återkommer det. Jag har tidszon Stockholm på datorn/iCal och GMT+1hr på telefonen - det är väl samma!? Vintertid är också inställt. Om jag ändrar till GMT+2hr så fungerar synkningen, men då blir de gamla inbokningarna fel istället! På de gamla inbokningarna står exakt samma tidszon som på de nya... Jag har hållit på och meckat med tidszoner i flera timmar nu kommer nog snart bli galen om jag inte får hjälp med detta.

edit: Men vänta nu, de felaktiga tiderna börjar inte förrän nästa vecka - fram till och med den här veckan är allt helt ok. Alltså: Det är sommartiden som knasar!

Men, vad ska man göra åt det felet då?

Senast redigerat 2005-03-22 11:28

Tjenare!

Sitter själv och blir vansinnigt förbannad för att min Palm inte
syncar rätt med ical även fast jag har ställt in att den inte skall
bry sig om TidsZoner.

Jag har Stockholm/Europe +1 på datorn/iSync och i min palm
och ändå blir det bara inte rätt.

Om jag lägger in en Egen kontakt så stämmer det utan problem,
men då jag har laddat ned skolans schema i ics format blir dessa
tider förskjutna 2 timmar. Trots att dom inte har någon tidszon
inställd?

Hur gör man för att helt ELIMINERA tidzonerna? Jag är inte
intresserad av funktionen då jag mest är i samma land.

/kebarb

Ursprungligen av matber:

Jag har just det problemet med SE T630 och iCal. Jag har löst det en gång förut (minns tyvärr inte vad jag gjorde då) men nu återkommer det. Jag har tidszon Stockholm på datorn/iCal och GMT+1hr på telefonen - det är väl samma!? Vintertid är också inställt. Om jag ändrar till GMT+2hr så fungerar synkningen, men då blir de gamla inbokningarna fel istället! På de gamla inbokningarna står exakt samma tidszon som på de nya... Jag har hållit på och meckat med tidszoner i flera timmar nu kommer nog snart bli galen om jag inte får hjälp med detta.

edit: Men vänta nu, de felaktiga tiderna börjar inte förrän nästa vecka - fram till och med den här veckan är allt helt ok. Alltså: Det är sommartiden som knasar!

Men, vad ska man göra åt det felet då?

1
Bevaka tråden