Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med sökfunktion i finder.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan inte söka längre, trycker kringla+F och sök fönstret kommer upp, söker på vad som helst och när jag trycker på sök så stängs fönstret ner!!! Efter ett tag så öppnas min filmkatalog helt utan anledning. Ingen sökning har gjorts.

Någon som har haft liknande problem eller vet vad det kan vara?
Tack på förhand/Alf

• Oregistrerad
  • 2005-03-08 23:14

Testa att kasta filen com.apple.finder.plist som ligger ~/Bibliotek/Preferences

Du kommer förlora lite fönsterinställningar i findern och dylikt, men inget som inte går att ställa in igen.

Hittade mappen men ingen sådan fil. Kanske är det som är problemet?

• Oregistrerad
  • 2005-03-08 23:56

Du har nog hittat till den biblioteksmappen för alla användare, det finns en i din hemkatalog också, kolla där.

Ja visst, klart det var så. Nu kommer inte min film katalog upp längre utan hemkatalogen efter att jag tryckt sök. Det skumma är att om jag sedan provar söka i fönstret som kommer upp efter den misslyckade sökningen, (finns ett sökfält högst upp till höger), så stängs det ner så fort jag börjar skriva
något.
Måste vara någon bugg i systemet???

• Oregistrerad
  • 2005-03-09 10:24

Ja, det låter som om något gått åt skogen med finder.

Sitter inte framför min mac just nu, men det är fullt möjligt att bara installer om findern. Det kräver lite finess bara, men du slipper installera om hela systemet iaf.

Ok. Det får gå ändå. Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden