Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad har jag för Mac?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar hur man vet vad man har för modell. Jag är ute efter ett nytt grafikkort och så står det att kortet passar "Sawtooth, Quicksilver...."m.fl.

Vad har jag? Jag vet att det är en G4 som har en gråblå färg, dubbla 500Mhz processorer och lite annat smått o gott. Den är kanske tre år gammal.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-03-09 15:08

I menyraden (äpplesymbolen) -> Om den här datorn -> visa info = there u have it!!!

Ursprungligen av andreasd:

Jag undrar hur man vet vad man har för modell. Jag är ute efter ett nytt grafikkort och så står det att kortet passar "Sawtooth, Quicksilver...."m.fl.

Vad har jag? Jag vet att det är en G4 som har en gråblå färg, dubbla 500Mhz processorer och lite annat smått o gott. Den är kanske tre år gammal.

Gråblå, 2 x 500 Mhz G4... Det är definitivt en Sawtooth!

Kan man få svar så snabbt? Man tackar och bockar=)

hmm... vad betyder det här?

"ADC connector port (OWC NOTE - AGP capable Macintosh required to use this card. To use the ADC connector, you must have a Power Macintosh Gigabit Ethernet or later system. AGP based "Sawtooth" machines do not have the physical logic board connection for the 28v output required. The DVI port will still function normally.)"

Vad är det som inte funkar och vad är det som funkar?

det är ingen sawtooth du har , utan en "mystic" = Power Macintosh Gigabit Ethernet

de är i stort sett identiska på utsidan, "mystic" har ADC skärmkontakt på bildskärmskortet.

http://www.lowendmac.com/ppc/g4mp.html

• Oregistrerad
  • 2005-03-09 15:37

Det betyder att om du har en Sawtooth så kan du inte använda ADC utgången, men DVI fungerar utmärkt.

Med andra ord, har du en Apple skärm med ADC anslutning så måste du använda extern ström till skärmen. SKärmar med DVI anslutning fungerar direkt.

Ursprungligen av emilsson:

Det betyder att om du har en Sawtooth så kan du inte använda ADC utgången, men DVI fungerar utmärkt.

Med andra ord, har du en Apple skärm med ADC anslutning så måste du använda extern ström till skärmen. SKärmar med DVI anslutning fungerar direkt.

Du kan visst använda ADC utgången även om du har en Sawtooth, men inte till en ADC-skärm, däremot kan du använda en ADC-DVI/VGA adapter till en DVI eller VGA skärm!

Mats B

aah... Tack så mycket för hjälpen

Mactracker rekommenderas för indentifiering av Macar.

• Oregistrerad
  • 2005-03-09 23:48

Har du alldeles rätt i.

1
Bevaka tråden