Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Språken vill inte försvinna

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-07-12 22:28

Jo, då sitter man här med sin sprillans nya iBook, ens första mac. Man har just installerat om OS X för att få en "ren" installation istället för defaultinstallation som var fylld med massa grejs jag inte kommer använda

Däremot så har jag stött på en irritation. Jag är helt säker på att jag kryssade av installationen av alla språk förutom svenska och engelska, trots det så vill Software Updater att jag ska tanka hem uppdateringar för alla språken som går. Hur sjutton blir jag av med detta? Jag kan ju använda datorn så så kritiskt är det inte men jag vill då inte ha kvar allt det skräpet på datorn

Så hjälllp, jag vill inte att min dator ska prata brasilianska och jag vill inte installera om för det tar nödvändig lektid från mig.

/Johan som faktiskt är ganska kär i sin nya iBook

  • Medlem
  • 2002-07-12 22:49

Mitt förslag är att du inte laddar ned filerna. Bara för att de ligger i Software update, är det inte förenat med fara att strunta i dem.

  • Medlem
  • 2002-07-12 22:51

Sant. Men det är fult.

Jag fick tipset av en kompis att det finns ett program som heter monolingual att tanka hem på versiontracker. Det funkade finfint

/Johan, enspråkig

Du kan i Software Update markera installationsalternativ och göra dom inaktiva i menyn, så slipper du se dom.

  • Medlem
  • 2002-07-13 01:00

Åååh, härligt
Då blir det ju lättare att se när det kommer intressanta nya uppdateringar (har ju varken airport eller ipod så uppdateringar till dom känns ju ganska onödiga).

Jag gillar verkligen det här forumet
Toppentips ace!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-13 09:47

Jag installerar allt förutom språkmodulerna. Även fast jag inte har varken en iPod eller Airport så är det ju betydligt enklare att installera nu än om två veckor när man kommer på att man behöver just den funktionen som ligger i Airport 2.0.4. Med bredband går ju det så snabbt.

  • Medlem
  • 2002-07-13 09:51

Acke: Iom att det går så snabbt med bredband så kan man ju också lika gärna vänta tills man köper hårdvaran

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-13 12:05
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Quh:
Acke: Iom att det går så snabbt med bredband så kan man ju också lika gärna vänta tills man köper hårdvaran

Sant, men en del uppdateringar försvinner efter ett tag när man har ignorerat dem tillräckligt länge. Och det är då som man...OK, jag erkänner ,jag tycker det är kul och uppdatera och underhålla mitt dator...arbetsskada antar jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-13 12:08
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Quh:
Sant. Men det är fult.

Jag fick tipset av en kompis att det finns ett program som heter monolingual att tanka hem på versiontracker. Det funkade finfint

/Johan, enspråkig

För er som inte orkar leta efter programmet.
Monolingual

Ett annat tips...

Ladda ned programmet Mox. Det är ett optimerings program för systemet. Däribland trashar den div. valda saker som cach, språkfiler som man inte vill ha, prebindar etc.

OBS!!!!!!!!

Var VÄLDIGT försiktig med vad du gör med programmets olika funktioner.
En del av dem är mycket riskabla om man inte vet EXAKT vad man gör.
Om du inte är säker på vad momenten gör...håll dig bara till att prebinda, slänga cach och språkfiler samt att göra finder och dock snabbare. Lämna de olika systemfilerna. Slå inte av dem.

Programmet är great!

Ps: Du behöver åxå password för en del av momenten.

Gambit

1
Bevaka tråden