Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur startar man Classic?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

är helt grön på Mac, haft min mini i två dar nu och undrar över om man måste ha installerat Mac OS 9 för att kunna köra det eller om det ligger inbäddat i Mac OS X? I såna fall; hur startar man nian?

/Olle

  • Oregistrerad
  • 2005-03-09 20:29

Du måste ha det installerat. Finns inte med i Mac OS X. Kanske ligger med på någon CD du fått, men tror inte det gör det längre. Har för mig det gjorde det innan.

Ok, tack för svaret! Jag letade runt lite i inställningarna och hittade classic-knappen, men min dator talade om att det inte var installerat så ja struntar nog i det. Var mest pga av nostalgi som man ville se det

  • Medlem
  • International user
  • 2005-03-09 21:09

Normal när man inte har en massa program som äger det är att main föredrar att vara utan classic. Dock har jag själv inte vågat slänga. Men nästa dator lär inte få 9 installerad.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-09 21:19
Ursprungligen av ollebolle:

Ok, tack för svaret! Jag letade runt lite i inställningarna och hittade classic-knappen, men min dator talade om att det inte var installerat så ja struntar nog i det. Var mest pga av nostalgi som man ville se det

Förstod det

Inget du missar.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-03-09 21:32
Ursprungligen av ollebolle:

Ok, tack för svaret! Jag letade runt lite i inställningarna och hittade classic-knappen, men min dator talade om att det inte var installerat så ja struntar nog i det. Var mest pga av nostalgi som man ville se det

Om du skulle ändra dig, finns Classic Mac OS 9 på Skivan Tilläggsprogram och Apple Hardware Test.

Inte för att det har med saken att göra men jag måste bara säga att Mac OS X är ett otroligt smidigt system. Har nästan enbart kört Windows XP och 2000 förut så jag visste inte om det var en miss att satsa på en mini, men nu ikväll när jag suttit ett tag framför datorn och laddat ner lite småprogram etc. blir man ju glad över att det bara... funkar liksom

1
Bevaka tråden