Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säljer Apple gamla datorer?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-03-10 13:02

Är det sant att Apple skickar ut gamla datorer när man skickar in en "ny" dator på service? Eller rättare sagt att man får en gammal dator om en dator bli utbytt.

Det var en klasskamrat som sa att han hade läst det någonstans, han mindes inte var.. så jag blev naturligtvis nyfiken på att veta.

Är det någon här som vet?

Ehhh i vissa fall kan du få en lånedator under tiden din maskin är på lagning och det är en "gammal" dator.

Blir en dator utbytt får du alltid en ny. Detta sker inte ofta kan jag meddela.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-03-10 13:18

Okay, då är det förmodligen inte så.

Min skärm fördelar ljuset lite olika över skärmytan och knappen för att öppna datorn verkar lite intryckt... man måste använda naglarna till att öppna datorn. Borde man skicka in den på reparation?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-10 13:18

Däremot så har AppleStore i vissa länder försäljning av "refurbished".
Men detta framgår tydligt.

Man lämnar in sakerna till en Apple Service Provider. Dom lagar dom den om dom finner det möjligt förusatt att du har garanti kvar på den.Givetvis lagar dom den även om du inte har garanti kvar på den, men då kostar det.
För att hitta en Apple Service Provider så kan du gå in på http://www.apple.com/se/buy/

Förr så skickade man in sina bärbaradatorer, men inte ens det gör man nu för tiden. Bra då du nu kan kontakta ditt närmaste service ställe.

1
Bevaka tråden