Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt i 10.2.2 "Minimize in place"?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tipsade om "Minimize in place" i filarkivet för ett tag sedan under rubriken "Hack". Funktionen fanns i tidiga betor av Jaguar men var inte med i releasen.

När jag tittar på Dockans inställningar i Systeminställningar finns en option för "Minimize in place", kom detta med 10.2.2 eller hänger det med från min installation av hacket?
Kan inte minnas att jag sett det tidigare.

Någon som inte har installerat hacket och kör med 10.2.2 som kan verifiera att inställningen finns?

Inställningen "hänger med" från ditt hack, den finns inte i origianlversionen av 10.2.2.

/M

[ 17 November 2002, 14:37: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]

Ok, har som sagt inte sett inställningen tidigare och därmed inte haft det som förval. Med inställningen markerad slipper man hålla ner Control för att få minimeringseffekten, smidigt värre

• Medlem
  • 2002-11-17 15:19

Och håller man ned ctrl, får man istället den vanliga effekten.

• Medlem
  • 2002-11-17 20:19

jag vill se minimize in place utan de gula trianglarna. endast på grund av dess så använder jag inte hacket.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: majk:
jag vill se minimize in place utan de gula trianglarna. endast på grund av dess så använder jag inte hacket.

Förklara närmare, vad syftar du på

• Medlem
  • 2002-11-17 20:59

[quote]quote:Skapades ursprungligen av: majk:
[qb]Förklara närmare, vad syftar du på
[/quote]den här http://99mac.com/forum/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=5;t=002013

Ok, kopplade inte samman detta med "MIP" och ser det inte som ett problem. Dessutom dyker det endast upp för mig om jag startar 4-5 program samtidigt.

Det verkar som att triangeln endast dyker upp om programmet inte är färdigladdat inom ett visst antal sekunder och försvinner när programmet är laddat.

Förstår inte problemet eftersom det inte låser operativet och inte tar längre tid att ladda programmet, dessutom går det fortfarande att gör annat under tiden som programmet laddas.

• Medlem
  • 2002-11-17 22:23

jag tycker att du gula trianglarna ger lite onödig information. dessutom drar det uppmärksamhet till sig för ingenting.

Citat:

jag tycker att du gula trianglarna ger lite onödig information. dessutom drar det uppmärksamhet till sig för ingenting.

Jag har inte sett till dem efter uppgr. till 10.2.2, men mips är kvar och funkar fint.

• Medlem
  • 2002-11-18 15:17
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: thevil:

Citat:

Jag har inte sett till dem efter uppgr. till 10.2.2, men mips är kvar och funkar fint.

Om du har MIPS så har du gula trianglar också, men dom uppträder ganska sällan.. när jag för nån dag sedan fyllde disken där swappen ligger, så fick jag gula trianglar på varenda program i dockan medan det smattrade som en kulspruta om disken..

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: nixon:
Om du har MIPS så har du gula trianglar också, men dom uppträder ganska sällan.. när jag för nån dag sedan fyllde disken där swappen ligger, så fick jag gula trianglar på varenda program i dockan medan det smattrade som en kulspruta om disken..

Ja, jag kan ju inte veta hur du har det på din disk.

För mig har de i princip försvunnit, dvs de dyker bara upp när de ska. Tidigare så fick exempelvis Internet Explorer en triangel varje gång det startade. Nu får den triangel om den hänger sig.

Alltså, nu funkar de som de ska. Inte irriterande längre utan bara informativt.

1
Bevaka tråden