Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra språk till persiska

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-03-11 09:27

Jag är ganska ny på Mac, har en iBook som funkar jättebra. Tänkte visa för min vän att man kan få OS X på olika språk och placerade persiska överst i listan, var tvungen att starta om, tog ett tag innan den startade igen, men då hade det inte hänt något. Fortfarande engelska. Måste man installera något tillägg?

/zeyni

• Oregistrerad
  • 2005-03-11 09:32

Har du installerat språkstödet för persiska?

Säker på att OS X är översatt till persiska då? En del språk finns nämligen med som valbara alternativ för att tredjepartsprogram kan presentera information på de språken, men utan att OS X i sig är översatt.

Samuel har rätt. Visserligen kan man lägga persiska som förstahandsval, men ett program presenteras bara i det språket om det är översatt, vilket till exempel Finder inte är.

Den går alltså direkt på nästa språk i listan, som råkar vara engelska. Testa att lägga in t.ex. norska under persiska, så får du se.

Tillägg: Markera ett program, och klicka kringla + I, så kan du se vilka språk det är översatt till.

• Oregistrerad
  • 2005-03-11 17:58
Ursprungligen av zeyni:

Jag är ganska ny på Mac, har en iBook som funkar jättebra. Tänkte visa för min vän att man kan få OS X på olika språk och placerade persiska överst i listan, var tvungen att starta om, tog ett tag innan den startade igen, men då hade det inte hänt något. Fortfarande engelska. Måste man installera något tillägg?

/zeyni

Min flickvän är presisk. Jag lyckades få tangetbordet till persiskt. Men inte menyn. Försökte i o f s inte så länge. Hon klurade snabbt ut hur deras så kallade alfabet låg på tangentbordet.

Mvh
Jonas

Här finns lite Persian downloads...

• Medlem
  • International user
  • 2005-03-11 19:43

hittade en länk till en sida om OS X och persiska från linken i förra inlägget (dock inte nödvändigtvis hur man får hela OS X på persiska… )

hoppas det hjälper,

/miska

1
Bevaka tråden