Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hercules DJ console & FADERFOX DJ1

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-12 22:12

Hej!

Spelar som dj 2 gånger i månaden och skulle vilja ha nåt att "öva" på hemma. Vill helst ha nånting som jag kan koppla till min stationära Pc OCH min Powerbook.

Tittat på Hercules Dj console men tycker den verkare lite för plastig. Nån som vet om det är nån skillnad på Mac o pc versionen eller är det bara olika programvaror som medföljer.

Har även funnit FADERFOX DJ1 som verkar lite häftigare, dock förstår jag inte hur jag skall koppla in den till datorn. Den har endast midi in/utgångar. Vad behöver jag för att koppla in denna till datorn?

Skall endast användas för att hålla upp färdigheterna mellan spelningarna men det skall ändå funka tillfredställande, alternativet är att köpa nåt i stil med NUMARK Cd-MIX 2.

/patrick

• Oregistrerad
  • 2005-03-12 22:18

http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=7537&artno=133482

...skulle detta vara nåt o koppla in faderfoxen tilldatorn, verkar ju fungera med PC o Mac

Hercules är inte så plastig. Prövade den för ett tag sedan och blev positivt överraskad, men det slår fortfarande inte en riktig anläggning i känsla (jag är van vid denon 2600, mums!).

Sen ska du också tänka på att herculesen har inbyggt ljudkort med 5.1-utgång. Alltså tre stereokanaler ut. Då kan du koppla in ett eget mixerbord om du inte vill köra med ett emulerat, beroende på hur du ställer in ditt program. Latencyn i både ljud och kontroller var helt ok när jag prövade.

En av nackdelarna med faderfoxen är att du måste ha ett extra ljudkort om du vill kunna förlyssna/koppla in mixerbord. Om du inte kör i mono.

Program som finns till både mac och pc borde vara traktor dj. Andra "proffsprogram" till mac känner jag inte till. till pc finns det ju bpm-studio, pcdj... men traktor knäcker dem alla i min åsikt!

1
Bevaka tråden