Kära vänner: Idag fick jag mina välkomstpapper från Postgirots eRedovisning, och satte genast igång och testa tjänsten på min mac. När jag bara kunde utföra den obligatoriska ändringen av lösenordet, men ingenting mera, sökte jag upp alla tips jag kunde hitta på 99mac, och försökte att följa dem. Tyvärr får jag inte tjänsten att funka ändå. Därför är jag intresserad av Era erfarenheter av hur tjänsten fungerar eller inte fungerar just för närvarande. Nedan följer en kort redogörelse för mina försök.
Testade webbläsare (med Java och cookies aktiverade):
• Safari, med user agent 1) Automatically choosen 2) Netscape 4.79 och Mozilla 1.1
• Netscape 7.2
• Netscape 4.79 (Classic-läge)
• Firefox 1.0+
• Explorer 5.2.3
I Netscape 7.2 och Firefox kommer jag inte längre än till det animerade meddelandet ”eRedovisning. Var god, vänta…” I Internet Explorer 5.2.3 visas bara en blank skärm.
Netscape 4.79 är den webläsare jag kommer längst i. Där får jag faktiskt meddelandet att "Omsättning saknas på kontot under sökt månad". Detta gäller alla tre månader innevarande år trots att jag redan har ett tiotal in- och utbetalningar för 2005, enligt de pappersverifikat jag hunnit få till dags dato.
Ett par av er har skrivit om andra webläsare än ovanstående. – Är detta lösningen månne???
Om det blir för mycket strul så är det ju faktiskt värt att få kontoutdragen med snigelposten som förut. Jag skulle – handen på hjärtat – tjänat in årsavgiften sexhundra kronorna redan idag på att jobba produktivt istället för att syssla med eRedovisningens *problem*. Förhoppningsvis är emellertid något av detta självförvållat, och lätt att lösa med er hjälp.