Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iMac G5 blir varm

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-15 00:06

Tja!

Har en iMac G5 20" med 512MB.

Tänkte bara kolla ett par saker.

Om man känner runt skärmen (plasten runt skärmen) så är det ganska varmt. Ska det verkligen vara så? Är det så på eran om ni har någon?

Sen så brukar iMac'en knaka lite då och då, ni vet som en TV brukar göra (hoppas ni förstår). Ska det verkligen vara så? Känns som om den ska braka ihop

och sista frågan... (entill värmefråga)
Om man t.ex. kopierar in CD's till iTunes, och tar ut skivan när det är klar så är CD-skivan jääkligt varmt. Så är inte fallet om man kopierar in CD's med en eMac iallafall...

Kan ni komma med något? Är det fel på Macen, eller är de så på den ni har också?
Tacksam för svar.

Senast redigerat 2005-03-17 00:55
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-15 21:48
Ursprungligen av JohnnyG:

Om man känner runt skärmen (plasten runt skärmen) så är det ganska varmt. Ska det verkligen vara så? Är det så på eran om ni har någon?

Japp!

Citat:

Sen så brukar iMac'en knaka lite då och då, ni vet som en TV brukar göra (hoppas ni förstår). Ska det verkligen vara så? Känns som om den ska braka ihop

Var också orolig i början men om du vickar lite på skärmen då och då försvinner det

Citat:

och sista frågan... (en till värmefråga)
Om man t.ex. kopierar in CD's till iTunes, och tar ut skivan när det är klar så är CD-skivan jääkligt varmt. Så är inte fallet om man kopierar in CD's med en eMac iallafall...

Kanske har något med slot-loading att göra... Men det är sammasak för mig.

Min iMac G5 fungerar perfekt som värmefläkt, den värmer upp hela rummet. Plasten blir också ganska så varm efter ett tag, inget som oroar mig dock. Knakar gör den också, det är nog helt normalt med tanke på materialet och värmen. Men den kan knappast bara braka ihop, konstruktionen är väldigt robust. Och när jag tar ut en skiva efter att ha sett en film är skivan alltid varm, men aldrig bränd.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-16 00:09
Citat:

Och när jag tar ut en skiva efter att ha sett en film är skivan alltid varm, men aldrig bränd.

Laglig kille!

Min iMac G3 (500) blir betydligt varmare än iMac G5 20" som står bredvid.

1
Bevaka tråden