Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig hastighet på min uppkoppling med Netgear-router

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har sedan jag gick över till trådlöst haft problem med hastigheten på min uppkoppling, (Telia, 8/1). Jag har en Netgear MR814 router med MA111 mottagre till mina pc datorer. Trodde att jag skulle bli av med problemet när jag köpte en iBook, men icke!

När jag tex har igång en pc med DC++ eller liknande så segar det ner hela nätverket. Jag talar då inte om att jag tok laddar från någon eller tvärt om, utan har ett konstant flöde på 14k/s som delas av down och upload.

Detta gör det omöjligt att använda en annan dator i nätverket. Har ringt Netgear support ett antal ggr, vi har då bytt plasering på både datorer och router, installerat om operativsystem, kollat inställningar osv.
Har även ringt Telia som säger att det är inget fel på deras uppkoppling.

Förstår inte vad detta beror på, känner mig hjälplös. Har provat det mesta!

Den som löser detta problem blir jag otroligt imponerad av och evigt tacksam.

/Affe

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-15 16:15
Ursprungligen av Alfons_sbg:

När jag tex har igång en pc med DC++ eller liknande så segar det ner hela nätverket.....

....Detta gör det omöjligt att använda en annan dator i nätverket...

Affe,

Upplever du detta problem oavsett vilket program du kör på din(a) PC, eller endast då du har DC++ igång på dessa??

Om inte, ja då hänger det ju på DC++ å det diskuterar vi inte här på 99mac

Uppstår däremot felet i ditt nätverk oavsett vilket program du kör, så ja, då är det dags att börja felsöka...

- Har du koll på IP-adresserna på dina datorer!? Router/nätmask/DNS...?
- Fungerar det utan router, d.v.s. dina anslutning...?

Prova att koppla in dator för dator i nätverket för att enklare hitta källan till dina problem!!

lycka till...

-Torkel

Ursprungligen av Torkel:

Affe,

Upplever du detta problem oavsett vilket program du kör på din(a) PC, eller endast då du har DC++ igång på dessa??

Om inte, ja då hänger det ju på DC++ å det diskuterar vi inte här på 99mac

Uppstår däremot felet i ditt nätverk oavsett vilket program du kör, så ja, då är det dags att börja felsöka...

- Har du koll på IP-adresserna på dina datorer!? Router/nätmask/DNS...?
- Fungerar det utan router, d.v.s. dina anslutning...?

Prova att koppla in dator för dator i nätverket för att enklare hitta källan till dina problem!!

lycka till...

-Torkel

Okej, dc var kanske ett dåligt exempel
Jag har access list för mina datorer, så grannen kan inte sno bandbredd, hoppas jag?!
Vad menar du med nätmask/DNS?
Det fungerar utan router, iaf mycket bättre.

Har även en egen hemsida som ligger på datorn, dvs man kommer åt den från min pc. Man laddar konstant i 14k/s därifrån, alltid!

Några nya ideer?

1
Bevaka tråden