Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MSN funkar aldrig i Adium

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-15 17:21

MSN funkar nästan aldrig i Adium. Jag har tur om jag lyckas bli uppkopplad en kvart om dan. Alla andra konton funkar men inte MSN. Nån fler som har detta problem lika frekvent som jag och vet vad det ev. felet kan vara? Detta är ju sjukt, ett avbrott då och då är en sak men JÄMT??

• Medlem
  • Svedala
  • 2005-03-15 17:51

Du kör med senaste versionen?
Jag använder MSN rätt flitigt i Adium, och har väldigt sällan problem...

• Oregistrerad
  • 2005-03-15 18:16

Japp, the latest and the greatest (nåja)

EDIT: Ser det ut såhär för er också, under "Connection" resp. "Advanced"?

Connection:

Advanced:

Samma uppgifter ifyllda för er också eller?

Senast redigerat 2005-03-15 18:46
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-03-15 18:52

Det är samma uppgifter här hos mig.

Jag har aldrig haft något fel med min adium, har den igån hela tiden.

• Oregistrerad
  • 2005-03-15 19:46

Fasen vad skumt. Jag har Adium igång och har haft det hela dan och det enda som syns är det lilla hjulet som snurrar. Alla konton är uppkopplade. Utom MSN. Det konstiga är också att jag inte hade dessa problem förrän efter jul, ungefär. Jag har samma ISP och allt men numera funkar MSN som sagt nästan aldrig.

• Medlem
  • Linköping
  • 2005-03-15 21:17

Det är inget annat som strular då, typ ny brandvägg eller liknande?

• Oregistrerad
  • 2005-03-15 22:29

Nja, alltså jag har ju brandväggen i OSX på men den hade jag på även när det gick bra. Jag provade nyss på PC:n, med Miranda, och då kom jag in utan probs. Skitskumt.

• Oregistrerad
  • 2005-03-16 19:11

Funkade perfekt i Adium på jobbet idag, så problemet sitter i min dator. Vad nu problemet kan vara...?

• Oregistrerad
  • 2005-03-23 23:23

Måste tyvärr inflika att problemet kvarstår. MSN funkar absolut inte i min dator. Jag kommer aldrig online med undantag för några minuter varje dag.

mitt msn brukar också jävlas, då brukar jag få avbryta msn:s uppkopplings försök och logga in den manuellt, då brukar den hoppa igång.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-03-25 10:49

Det har ju varit vissa problem med Adium och MSN. Om man är hyfsat "kunnig" användare kan man ju prova betan av nya Adium. Givetvis efter att ha tagit backup på alla inställningar.
http://beta.adiumx.com

1
Bevaka tråden