Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Keynote 2: Autoformatering av o/ till danskt ö

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-16 00:16

Skulle göra en presentation i Keynote 2 där jag behövde skriva: no/low

Till min förtretelse så gjorde keynote om kombinationen o/ till ett danskt ö (eller norskt ö)! (Jag _hatar_ autoformateringar!!) Kunde inte hitta hur man stängde av funktionen, så det verkar som om man inte kan skriva den kombinationen av tecken i Keynote.

Hur ska jag göra? Kan någon här på 99mac hjälpa mig?

PS: Tråden handlar INTE om AppleScript, men jag kunde inte välja iWorks/keynote/övrigt bland ämnena då jag skapade tråden. Nån vänlig administratör kanske kan ändra?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-16 08:33

Noooooooooooooooo ..... !!!!!!!! Säg inte att Apple skall gå Microsoft-vägen mot otaliga automatiska funktioner som flyttar runt och ändrar på allt man gjort utan att man vill det!!! .... Isf hoppas jag att de fixar ett lätt sätt att stänga av sakerna på ...

En workaround kan ju vara att du skriver texten i tex Textredigerare först och sedan klistrar in den i keynote.
Funkar inte det, så kan man ju skriva texten i Photoshop och lägga in den i Keynote som en bild.

Hmmm, händer inte mig....

Händer inte här heller... kan det ha att göra med vilket språk systemet är inställt på? Kolla Internationellt i systeminställningarna.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-16 23:30

Har inställt på svenska inställningar och svenska-pro i inmatning.

Löste det genom att skriva ett mellanslag emellan och sedan minska avståndet mellan tecknen så att mellanslaget inte syns.

1
Bevaka tråden