Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Metro tipsar som studentdator - Mac Mini är med

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som läst tidningen Metro idag? Där finns en artikel om att välja dator när man skall studera.
Skrivit av Ola Rydkvist. "Så väljer du bästa datorn"
Man ger även förslag på tre olika datorpaket för 5 eller 10 000 kr.
Det som jag tycker är intressant med dessa paket är att Mac mini står överst.
Metro har ju en stor tidningsupplaga och man når ut till väldigt mycket folk. kanske kan deta ge lite draghjälp åt ökat Mac-intresse.
För övrigt var det väl inte någon djupare analys av datorernas prestanda utan mer en liten hjälp av vad för budjetalternativ som finns att köpa.

Vi som inte bor i Stockholm kan läsa dagens Metro här:
http://www.metro.se/content/acrobat/stockholm/SESTO_20050316_A_Metro.pdf

Trevligt. Apple behöver verkligen den här typen av publicitet, när deras marknadsföring gentemot konsumenter är så snäv.

• Oregistrerad
  • 2005-03-16 15:20

Metro, det är väl danne gratistjosan som finns i t-banan etc?

sida?

Vilken sida i Metro?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-16 15:25

Trevligt, ska hämta ett exemplar här i Norrköping och se om det är samma upplaga.

Förresten, är det fler än jag som snabbt skumläste diskussionens titel och såg "Metro artikel om stulen dator"?

Ett exempel på hur särskrivning i alla fall drabbar mig... )
(Eller ett tecken på att jag behöver glasögon.)

Ursprungligen av marf:

Förresten, är det fler än jag som snabbt skumläste diskussionens titel och såg "Metro artikel om stulen dator"?

Nej, men liknande. I nyvakenheten tyckte jag det stod; 'Metro tipsar om stulen dator'.

• Medlem
  • 2005-03-16 17:54
Ursprungligen av abens:

Nej, men liknande. I nyvakenheten tyckte jag det stod; 'Metro tipsar om stulen dator'.

Jag läste samma sak, trodde det var ett steg av pirat-debatten...

(Men det är nog mig det är fel på, läste en rubrik i Aftonbladet för någon dag sedan:
Killinggänget våldtog mig! Men det stod Killgänget)

Ursprungligen av garda:

Jag läste samma sak, trodde det var ett steg av pirat-debatten...

(Men det är nog mig det är fel på, läste en rubrik i Aftonbladet för någon dag sedan:
Killinggänget våldtog mig! Men det stod Killgänget)

Ha ha haa!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-16 15:51

Sidan 52 i pdf:en.

Hittade tyvärr inte artikeln i pappersupplagan. (Vet inte om upplagorna ser olika ut på olika orter.)

• Oregistrerad
  • 2005-04-10 00:00

Ola Rydkvist är min polare. Jag fick korr-läsa hans artikel innan den publicerades. Jag hade varnat honom att skriva illa om Mac, för att han då skulle kunna få hela 99Mac-kollektivet efter sig.

1
Bevaka tråden