Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Computer, Inc. - Aktien!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-16 13:44

Tjenare!

Finns det några som håller på med aktier här?
Funderar på att köpa 2000 aktier i Apple Computer, Inc. dem står i 40.96 just nu?

Någon som kan tycka? Är det värt? Tror ni dem kommer stiga nu efter splitten?

Mvh
Gabriel Sava

• Medlem
  • Linköping
  • 2005-03-16 13:51
Ursprungligen av GaB:

Tjenare!

Finns det några som håller på med aktier här?
Funderar på att köpa 2000 aktier i Apple Computer, Inc. dem står i 40.96 just nu?

Någon som kan tycka? Är det värt? Tror ni dem kommer stiga nu efter splitten?

Mvh
Gabriel Sava

Jag är ingen aktieexpert men ger gärna lite tips ändå

Jag tror det finns potential för aktien att gå upp. Poddarna och musikförsäljningen går ju riktigt bra och jag tror fler och fler inser att även deras datorer är bra. Det har ju varit lite patentstrul på senaste tiden men det tror jag lugnar ner sig.

Även om aktien kommer gå upp skulle jag dock avråda att köpa. Dollarkursen ser rätt instabil ut för tillfället och sannolikheten att dollarn sjunker är stor. Så även om du gör en vinst på aktierna så kommer den troligtvis tas ut av växlingskursen och du kommer göra en förlustaffär totalt.

Men som vanligt i sådana här sammanhang så kan man aldrig veta.

• Oregistrerad
  • 2005-03-16 15:48

sida 52

• Medlem
  • Borås
  • 2005-03-16 16:01
Ursprungligen av emilsson:

sida 52

Jasso? Vardå?

• Oregistrerad
  • 2005-03-16 19:23
Ursprungligen av rAWTAZ:

Jasso? Vardå?

det inlägget skulle nog ligga i tråden om metro var det meningen.

Förstod jag rätt? Tänkte du köpa appleaktier för nästan 150000?

Stående råd brukar ju vara att fördela riskerna på flera olika aktier, så du kanske skulle fundera på det? Fast du kanske har en portfölj för ett par miljoner, och du köper poster i storleksordningen 150000?

Annars tror jag det är helt rätt att köpa Apple - dollarn ligger ju stadigt låg, och det lär väl dröja ett år åtminstone innan den amerikanska, och därmed världsekonomin, går under

• Oregistrerad
  • 2005-03-16 18:54

Tror du att Apple går bättre än vad analytikerna tror - köp. Annars inte.

Glöm inte att dagens kurs har en stor marknadsandel på MP3-sidan inräknad. Status quo belönas inte på Wallstreet och Apple har haft vind i segeln ett bra tag nu. Krävs en del för rejält lyft, tror jag.

/Y

Köp Morphic istället. (morph b)

• Oregistrerad
  • 2005-03-16 21:28
Ursprungligen av Roland:

Köp Morphic istället. (morph b)

Inte för att jag vet något om Morphic, men att rekommendera någon som frågar om en relativt stabil och välomsatt aktie som Apple att handla på Aktietorget och Nya Marknaden är nära nog oansvarigt.

/Y

• Oregistrerad
  • 2005-03-16 21:53

Beträffande värdet på aktien, eller rättare sagt uppgångspotentialen så verkar den variera med vem som tillfrågas. Jag har sett amerikanska bedömare som före spliten trodde på kurser som precis översteg 100 USD. Efter split så skulle det motsvara ca 50 USD, med ao, en uppgångspotential på ca 25% från dagens kurs.

Sedan vet man ju inte vad alla analytiker stoppar i sig, för plötsligt får de "frispel" och då kan aktiekursen gå åt vilket håll de vill.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-27 12:44

Fan att man inte shoppade lite,, den ligger ju nästan på $70

Tur man gjorde det

Ursprungligen av GaB:

40.96 just nu

Det var ungefär 10 månader sedan. Idag står aktien på $85.81. :eek:

1
Bevaka tråden