Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips: operera bort "hacket" i din Logitechmus

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-16 15:10

Jag har aldrig fattat varför mushjulet ska hacka. Det finns ingen anledning.

Här är ett tips för alla som vill ha en bekvämare, jämnare och absolut tyst rullfunktion på musen. Öppna musen (två eller tre skruvar beroende på modell) och ta försiktigt bort den lilla fjädern som gör att hjulet låter hack, hack, hack. Skruva ihop musen igen. Nu kommer det att fungera bättre!

Det här funkar med alla Logitechmöss och en del andra märken. Fungerar dock inte med Macallys möss.

Senast redigerat 2005-03-16 15:29

Härlig! Så som jag irriterat mig på detta hackande från musen!

Rätt lustigt... jag stod precis och var irriterad över detta när Mondo skickade ett chat ... dessutom kör jag en Logitech.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-16 19:35

Tack för tipset!

Rör inte mitt hackande! Freewheeling suger.

Det går att ställa in så att man scrollar exakt en hel sida för varje hack och i så fall är faktiskt hacken bra!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-16 21:04

Tyvärr funkar det inte på alla möss. Jag har tre möss från Macally, och de har en annan konstruktion. Om man tar bort den fjäderbelastade klack som skapar "hacket" går mushjulet kärvare.

• Avstängd
  • 2005-03-16 21:38

Hacken är aldrig bra. Detta var ascoolt. Mycket macigt.

• Medlem
  • International user
  • 2005-03-16 22:45

ja, tusen tack, nu är två logitech mus hack-fria i huset.

nu går ja ut och köper några fler så jag kan 'befria' dem

/m

på min mx 1000 så är hacken enbart sköna.. dom är som lagom, inte för mycke motstånd, o inte för slappt

Jag nöjde mig med att böja till fjäders så att hacken inte blev lika distinkta. Jag fick ingen riktig bra känsla utan hack, men det blev mycket trevligare med mindre hack.

Tack för tippset iaf!

• Oregistrerad
  • 2005-03-16 23:25

Häftigt men lite ovant, skönt att slippa ljudet ialafall. Jag sparar den lilla ståltråden försäkerhetsskull om jag skulle komma på att dom där klicken skulle ha någon praktisk funktion

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-16 23:33
Ursprungligen av gustaftroeng:

Häftigt men lite ovant, skönt att slippa ljudet ialafall. Jag sparar den lilla ståltråden försäkerhetsskull om jag skulle komma på att dom där klicken skulle ha någon praktisk funktion

Jag befriade min första Logitech från den otäcka fjädern för tre år sedan. Fjädern ligger väl fortfarande i en låda någonstans.

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-03-17 01:12
Ursprungligen av gustaftroeng:

Håller med, skönt tror jag men ovant. Fjädern ligger i tredje pryllådan till höger (nu kan jag söka på nätet och komma ihåg om jag skulle ångra mig)...

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-03-17 09:03

Hacken är ju en viktig del av användarupplevelsen - taktil respons - för att känna att man faktiskt utför någonting med sitt lilla finger.

Bra idé att minska hacken. Har en Logitech som håller halva huset vakna när jag scrollar 99mac sena kvällar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-16 23:31
Ursprungligen av Linus Söderlind:

Jag nöjde mig med att böja till fjäders så att hacken inte blev lika distinkta. Jag fick ingen riktig bra känsla utan hack, men det blev mycket trevligare med mindre hack.

Neeej! Så får man inte göra. Antingen tar du steget och blir hackfri eller inte! Lugn... det ordnar sig... de snälla killarna i vita rockar är på väg... Snart får du en spruta och för soooova så skönt. Sen lobotomerar jag din mus och tar bort fjädern!

• Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2005-03-17 10:01

Hur kan det kännas så skönt att bli av med något som egentligen aldrig irriterat mig?!

Tack för tipset Mondo.

Nu är min Logitech lobotomerad men det jag irriterade mig på är kvar. InDesign funkar inte bra alls när man zommat sig in och vill scrolla. Nu har jag steglösa scrollsteg men för minsta pilledutt på hjulet så hoppar Indesign alldeles för långt. Den verkar inte anpassa sig efter hur nära man zoomat in sig på sidan.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-17 11:38
Ursprungligen av Anders Täpp:

Nu är min Logitech lobotomerad men det jag irriterade mig på är kvar. InDesign funkar inte bra alls när man zommat sig in och vill scrolla. Nu har jag steglösa scrollsteg men för minsta pilledutt på hjulet så hoppar Indesign alldeles för långt. Den verkar inte anpassa sig efter hur nära man zoomat in sig på sidan.

Testa att installera Logitech Control Center. Då kan du göra fler inställningar. Finns här.

Har också opererat min mus. Den fick större kula, sänkta musknappar och nya lager för scrollhjulet.
Är toksnabb nu, 0-15,2 tum på 0,3 sekunder

• Oregistrerad
  • 2005-03-18 11:52

första jag gjorde på min "Media Locitech Super Delux trådlös Styra alla iTunes funtioner, och film funktioner på PC helvetes maskinen från soffan"-mus. som förövrigt var värd varenda krona.

1
Bevaka tråden