Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto och Toast 6 Titanium

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-17 08:50

Jag kan inte få det att fungera tillsammans (iPhoto och Toast). När jag på ett eller annat sätt lyckas bränna bilderna så kan inte min dator läsa av bilderna eller (ibland) ens skivan.
Däremot är det inga problem med iTunes, under förutsättningen att jag flyttar filerna till skrivbordet först (eller liknande) och sedan till Toast.

Några bra råd???
Jag är tacksam för allt hjälp.

Vilken version av Toast Titanium har du? Se till att köra in senaste uppdateringen. Löser några mindre trevliga buggar.
Varför bränner du inte direkt från iTunes?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-17 10:01
Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Vilken version av Toast Titanium har du? Se till att köra in senaste uppdateringen. Löser några mindre trevliga buggar.
Varför bränner du inte direkt från iTunes?

1) Titanium 6.0

2) Det har inte gått att ändra från Sony CD-RW CRX160E till Toast. Så ser inställningarna ut:

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-17 10:03

Men det akuta problemmet är att jag får inte iPhoto att sammarbetta med Toast.

Jag kör en G4 Graphit 733 Mhz med Phanter 10.3.8.

Så vad du vill göra är inifrån iPhoto bränna med Toast? Det finns ingen sån integration utan det är drag&drop från iPhoto till Toast-fönstret som gäller.

Både iPhoto och iTunes ju egna bränningsfunktioner. Men de funkar inge bra när du använder dem?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-17 10:53
Ursprungligen av Rickard A:

Så vad du vill göra är inifrån iPhoto bränna med Toast? Det finns ingen sån integration utan det är drag&drop från iPhoto till Toast-fönstret som gäller.

Både iPhoto och iTunes ju egna bränningsfunktioner. Men de funkar inge bra när du använder dem?

Det var det första jag försökte men av någon anlädning blir sedan oläslig för datorn.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-17 10:55
Ursprungligen av Pancho:

Det var det första jag försökte men av någon anlädning blir sedan oläslig för datorn.

Nu fungerar det MEN utan de bilder som jag har roterat för att de ska stå på rätt led.

Om jag tar även dem verkar inte fungera som de ska.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-17 11:09
Ursprungligen av Pancho:

Nu fungerar det MEN utan de bilder som jag har roterat för att de ska stå på rätt led.

Om jag tar även dem verkar inte fungera som de ska.

Det här är mystiskt. Nu fungerar allting bra. Det är verkligen obegripligt när igår vad jag änn försökte så ville det inte fungera.

Tack i alla fall för alla råd.
Det är det bästa med 99Mac, man får alltid hjälp och man lär sig alltid något nytt.

1
Bevaka tråden