Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fler program krashar under 10.1.3?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En känska jag fått de senaste dagarna med 10.1.3 är att många program kraschar när jag stänger av dom. Nån mer som lagt märke till det?

[ 26 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: glemme ]

För mig är det precis tvärtom. X har aldrig varit så stadigt som efter senaste uppgraderingen. Nu kan jag till och med köra Classic utan frekventa Kernel Panic.

Mattias, jag vet inte om jag gjorde dig klokare..

• Oregistrerad
  • 2002-02-25 19:33

hmm, jag har inte uppdaterat än för jag hörde att många hade problem med upplösningen på skärmen och spel som inte fungerade och så... har jag missat något, eller är detta löst?

Har inte uppgraderat av samma orsaker.
Vill gärna få lite feedback på: X-plane , UT, Starcraft/Broodwar, Oni.

Har uppgraderat utan några som helst problem. På spelfronten har jag testat Oni utan problem...funkar precis som förr.

Jag vet inte om det beror på 10.1.3 men jag fick en kernel panic (vilket jag aldrig har fått vid "normalt" användande förut) samma dag som jag hade installerat uppdateringen när skärmsläckaren startade.
Idag så frös hela datorn när jag hade haft igång Classic på min PowerMac G4 i c:a 10 min. Kunde inte avsluta Classic utan omstart var den enda lösningen.

Jag uppdaterade, startade om datorn och kollade software update igen. Pang. Blå skärm men en snurrande badboll.

Sen dess fungerar dock systemet utan problem. Stabilt och snabbare Finder!

faktiskt så har min dator krashat hela 3 gånger i X efter att jag uppdaterat till 10.1.3. Och då rör det sig om totala låsningar där ingenting fungerar inte kernel panics.

Funderar starkt på att gå tillbaka till 10.1.2

Jag har också fått en Kernal Panics sedan jag installerade 10.1.3. Två stycken för att vara exakt. På gamla datorn och fram till 10.1.2 hade jag haft en sedan i Mars (och då visste jag vad den berode på).

Hmmmmmm.... Jag kör några dagar till så får vi se vad det är som händer med datorn. Idag släppte Apple en uppdatering till Java, det kanske löser allt?

Hm, jag har inte haft en enda kernel panic sen 10.1... Däremot har Internet Explorer en benägenhet att självdö efter besök på sidor som är överlastade med JavaScripts. Och Powermail har kraschat några gånger när spam med trasiga headers har kommit. Annars tuffar det på så fint, så, både på min PowerMac G4/450 och kuben.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Per Ejeklint:
Hm, jag har inte haft en enda kernel panic sen 10.1... Däremot har Internet Explorer en benägenhet att självdö efter besök på sidor som är överlastade med JavaScripts.

Har haft väldigt få, om än inte några problem med OS X 10.1 på min burk. Endast en Kernel Panic, var då jag testade en beta version av Dave så det var alt Daves fel där! (Detta med 10.1 installerat.)

Sedan uppgradringen till 10.1.3, så har jag inte drabbats av några problem. Visst Explorer brukar självdö ibland på JavaScript fyllda sidor, men det skyller jag på Microsoft och inte operativsystemet .

Jag är helt klart nöjd med OS X, lite mer internminne i burken och det kommer att gå ännu bättre (G4/400 192 meg ram). Synda bara att minnespriserna steg tidigare i år.

Testade 10.1.3 med Unreal, X-plane, Starcraft... Har inte haft några problem alls med spelen.
Jag har en QS867Mhz GF2.

Jag har flera burkar som fetfryser med 10.1.3.. Tyvärr.. Och då menar jag att man får dra ut sladden typ... Ibland helt utan anledning..

Jag har kört X och Classic sedan i höstas.....Vad är Kernel Panic för något....har inte sett en enda gång....Jag förvånas varje dag över hur enormt stabilt mitt system är. Hittills perfekt gång i 10.1.3

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-02-26 22:31

Har inte haft några problem förutom Maya, låser hela datorn efter några minuter varje gång man kör det, fast det gjorde det i 10.1.2 också. Nån mer som råkat ut för det?

1
Bevaka tråden