Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IDE -> USB-adapter

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-03-19 00:02

Jag åker ganska mycket till folk och fixar deras krashade windows-burkar och även om skadan ofta är självförvållad så smärtar det ju lite att man ofta behöver formatera om och därmed radera endel personliga saker för dem. Har sett att det finns en liten smidig sak som heter Easy-IDE tror jag som är en adapter som gör det möjligt att koppla in IDE-diskar i till exempel min PowerBook som jag alltid har med mig på mina "uppdrag". Detta vore ju för jävla smidigt tänkte jag ända tills jag kom på att i stort sett alla kör NTSF nu för tiden. Skulle det fungera? Själva adaptern är iaf Mac-kompatibel vet jag.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-19 00:15

Ja, borde funka. Men det är nog lika enkelt att använda en externt hårddiskchassi med både Firewire och USB 2. Och Mac OS X läser ju NTFS utan problem.

Ursprungligen av Mondo:

Ja, borde funka. Men det är nog lika enkelt att använda en externt hårddiskchassi med både Firewire och USB 2. Och Mac OS X läser ju NTFS utan problem.

Jag tycker nog iofs. att det är enklare att slippa hålla på och skruva med ett hårddiskchassi varje gång man ska koppla i och ur en hårddisk.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-19 00:18

Läser, men skriver inte.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-03-19 00:21

Härligt, då kan man ju flytta över deras personliga filer och sedan skicka tillbaka dom via nätverk ju. Får bli att beställa en sån nu då.

1
Bevaka tråden