Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac förhindrar högt blodtryck

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har jobbar profesionellt med datorer i mer än 30 år. På en datormässa såg jag den första Mac-holken. Äntligen, tänkte jag, precis så skall ett användargränssnitt se ut! Den var för dyr för att användas som en hemmadator. Eftersom man inte kunde jobba med grafik på en PC (jo man kunde få visarna på en analog klocka att röra sig), inköptes en MAc till jobbet. Därmed ökade produktiviteten 300%. Har sedan jobbat med PC och Mac parallellt. Med PC kom också serviceavdelningarna till. Så småningom köpte vi Mac till hemmet - aldrig någonsin något problem.
Under de senaste fem åren har det emellertid funnits tre PC i hushållet. Lurades att tro att Windows XP hade samma stabilitet som Windows NT. Så var inte fallet. I väntan på iMac G5 skriver jag den sista laptopen i detta hus. I stället för att kasta bort laptopen stoppar jag kanske in Linux. Tack för att Mac finns - den håller nere blodtrycket till skillnad från vissa andra datorburkar.

• Oregistrerad
  • 2005-03-19 12:29
Ursprungligen av Björn Wahlsten:

Tack för att Mac finns - den håller nere blodtrycket till skillnad från vissa andra datorburkar.

Ända gången som jag önskar mig över till den mörka sidan är när man vill spela spel. Men av erfarenhet (köpte och sålde pcn inom loppet av 3 månader) så står pcn bara avstängd 99% av tiden jämte min härliga mac.

Synd att det inte finns en perfekt dator, men det speglar bara livet. Vattnet är grönare än gräset på andra sidan...

/Jonas

1
Bevaka tråden