Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel med bilder i Safari

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varför visar Safari ibland bara en del av en bild när man klickar på en ikon för att bilden ska förstoras. Exempelvis på www.bytbil.com så finns det en massa motornyheter man kan läsa och artiklarna innehåller ofta lite bilder som går att klicka på för att förstora. När jag gör det visas bara vänstra övre hörnet av hela bilden och fönstret går ej att förstora. Även på andra sidor har jag upplevt att bilder blir konstiga när man klickar för förstoring, ibland visas hela bilden men blir väldigt utdragen åt något håll.
Jag vill så gärna använda Safari, men det här problemet är såååå irriterande att jag kanske tvingas byta till något annat.

Det beror förmodligen på ett dåligt skrivet script som inte följer standarden för hur man kodar så det fungerar i de flesta moderna webbläsare. Många script är skrivna och testade enbart i MS IE och då blir det lätt så här. Safari följer de standarder som finns men kommer inte alltid överens med felaktig kodning.

mitt tips är att köra Firefox paralellt med Safari. Firefox är en mycket trevlig webbläsare som jag använder mer och mer...

Ja, det återstår väl inget annat då. Jag kör redan Firefox parallellt med Safari men jag skulle vilja köra bara Safari, men man får helt enkelt leva med att använda båda.

1
Bevaka tråden