Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur använder ni Quicksilver

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-19 22:07

Laddat hem och börjat använda Quicksilver. Rätt trevlig liten applikation, men när jag läser kommentarer om det känns det som att jag missat något.

Jag använder den nästan enbart för att starta upp applikationer genom att börja skriva in deras namn (CTRL-Space, 'Fire' för att starta Firefox, t.ex.). Shelfen känns överflödig på något vis som den är byggd nu, skrymmande och med krav på dubbelklick för start.

Har jag missat något? Finns det fler intressanta funktioner i QS som är värda att testa?

  • Medlem
  • 2005-03-20 11:20

Jag använder Quicksilver ofta:
- lagt till min Documents-folder till QS index, vilket gör att jag öppnar foldrar och dokument direkt från QS istället för att slarva runt i Finder.
- Adressboken kommer till sin rätt med QS (saknar bara Dail with Bluetooth).

Kolla in alla plugins för olika program som finns på QS site för mer tips.
Shelfen har jag inte använt.

Jag gör ungefär som Syrsa, förutom standard att öppna program så kommer jag åt adressboken, mina dokument och Adium X via QS.

Jag uppskattar dessutom Clippboard pluggen som ger multipla urklipp. Det kan vara mycket praktiskt när man vill fytta flera textsegment mellan olika dokument på en gång.

På kontoret är QS ovärderlig för att hitta olika dokument som finns i en verkligen rörig filstruktur på ett antal SMB-servrar.
Jag låter QS katalogisera valda mappar regelbundet och kan trolla fram rätt dokument snabbare än någon av mina PC-användande kollegor som själv skapat dokumenten och vet var dom finns. Det går mycket snabbare att låta QS söka i sina kataloger än att klicka sig fram manuellt eller köra ett normalt sökkommando.

1
Bevaka tråden