Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Livesändning från RFSL-kongressen i Sundsvall

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Vill som vanligt göra lite reklam för våra sändningar från kongressen i Sundsvall. Vi sänder såklart i MPEG-4 och använder uteslutande Mac OS X för detta.

Länkarna till de tre olika strömmarna hittar ni här:

http://www.rfsl.se/?p=2336

Vi har idag tre DV-kameror, en analog videomixer, en DV-brygga och en FW-hubb som sprider signalerna till tre Macar som kör Mac OS X 10.3.8 och QuickTime Broadcaster.

/Alexandra

Funkar bra. Snyggt jobbat.
Fick dock en massa mobilstörningsljud då när jag tittade i fem minuter. Några som skickade SMS istället för att lyssna.

Ursprungligen av Mats Börjesson:

Funkar bra. Snyggt jobbat.
Fick dock en massa mobilstörningsljud då när jag tittade i fem minuter. Några som skickade SMS istället för att lyssna.

Jo, det stämmer...någon i presidiet hade lagt sin mobil precis bredvid mikrofonen

Fungerar fin-fint!

Jag undrar om du vill berätta lite mer i detalj hur ert system såg ut för sändningen?
Körde ni analogt (Ljud, S-video?) till bildmixern och sedan till DV-bryggan (vilket märke?) Vad var det för bildmixer? Hur tog ni upp ljudet? Ni körde tre broadcaster. Gick videoströmmarna till någon server?
Anledningen att jag frågar är att jag håller på att undersöka hur man kan göra en "mobil steamingstudio".

Mvh
Jörgen

Senast redigerat 2005-03-22 21:58
1
Bevaka tråden